fredag 3 oktober 2008

Sjukskriven

Ja ha då var man sjukskriven igen då...
I 3 hela veckor... :(
Känner att jag måste landa i detta lite innan jag kan göra något egentligt uttalande!
För mej är man sjuk om man ligger på sjukhus eller har brutit ett ben eller nått inte för att man är trött och orken inte räcker till... För vem i dagens samhälle är inte trött idag???

Ja jag vet att det kanske inte stannar vid trötthet hos mej... Att jag kanske har lite mer fysiska bekymmer än just trötthet...
Men ändå!!!!
Faan!!!!

Fick frågan av läkaren om jag trivdes med det jag gör, det gör jag! Tror jag ialla fall...
Känner mej kanske inte riktigt redo att svara på det heller... För om jag inte trivs med det jag gör.... Hmm... Vad ska jag då hitta på???
Det konstiga är även att jag fick frågan av min chef för en stund sedan... Å så började han å prata om att det behövs föryngring på Arkiv-fronten på jobbet...
Ehh.. Ursäkta mej men menar herrn att jag ska jobba som en arkivråtta???
Skulle inte tro det va?

Hmm... ialla fall mycket att fundera över nu dom kommande 3 veckorna!
Berättade även för läkaren att jag hade börjat med bloggen, att jag i huvudsak försöker hålla mej till positiva saker på bloggen då det är mitt lilla tja vad ska jag kalla det... Andrum????
Ja varför skulle jag inte kunna kalla detta mitt lilla andrum?

För att återvända till verkligheten så ska jag nu ta telefonen å ringa min mamma som säkert inte alls kommer att bli förvånad över detta läkarutlåtande...
Sedan hoppas jag på ett samtal från Götelaborg någongång efter 16 då jag och barn bör vara hemma igen....

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron Mamma-Mu. Jag förstår dej med att hitta ett andrum. Har varit i din situation. De små hålen man hittar ska man verkligen hålla fast vid. Jag hoppas och önskar att du hittar tillbaka till ditt liv. När jag sökte mitt andrum så blev det chattande för mej. Det gjorde att jag orkade med vardagen och även med mej själv. Det tar tid och ge det tid. Önskar dej en underbar dag och en STOR kram.

/Veronica

Mamma-Mu sa...

Tack Veronica!
Jag är glad och tacksam för dina inlägg här på min blogg.
Hoppas du inte tar illa vid att jag inte har mailat dej men är inte riktigt redo för att få kontakt den vägen. Kan bli sen kanske det vet jag inte nu.
Men jag mår gott när jag får kommentarer på mina inlägg det kan jag inte sticka under stolen!
Må gott själv!
/Mamma-Mu ;)

Anonym sa...

Självklart förstår jag. Du behöver inte förklara. Jag är bara glad att jag kan göra lite för dej.
Om du någongång i framtiden vill och känner för att "prata" via mejl så är det bara att mejla.

Kram
Veronica