måndag 27 oktober 2008

Söndag med ris och ros...

Ros å ros.. Ingen ros men väl så mycket ris blev det igår vid stugan....

I augusti förra året var vi i stugan och röjde med röjsåg, fick hjälp av svågern med flickvän, nu igår fick vi möjlighet att ta rätt på det....
Jag ville verkligen få bort allt som har legat och skräpat vid stugan nu innan snön kommer för dels känner man sej mer nöjd med sej själv samt att det blir så mycket roligare till våren när snön försvinner å man behöver inte se allt jobb som tinar fram.

Mannens farfar som har byggt stugan tillhörde generationen "spara på allt det kan vara bra att ha till sen".... hade lämnat efter sej en massa brädor och plank i olika högar runt stugan (som då har legat där sedan början på 80-talet då stugan byggdes...) detta tog vi rätt på igår.... Mannen kom med en kommentar som var väldigt passande... "detta virke kanske skulle kunna fungera på skeppet Vasa då det verkar ha samma fuktighetshalt..."... Sant så sant...
Det var så mycket som var murket å ruttet å på gränsen till snuskigt...
Själv kände jag det som att vi förstörde hela ekologiska samhällen där vi gick omkring och rev och slet...
Men nu är det gjort i alla fall!!!! Tre hela lass med ris och gamla brädor körde vi upp till svärföräldrarnas gård, ut på täkten där de har en rishög sedan tidigare....
Vi har en hög kvar till våren men den ligger under en stor presenning så den får vara.
Men man var bra skitig när man kom hem till stan... *ler*
Stannade på Max och åt middag... Hmm... Inte tillgång till en dusch sedan i fredags, jobbat så svetten lackade å super skitig om kläderna...
Samtliga i familjen fick ta sej en ordentlig dusch när vi kom hem... Även hunden fick duscha ordentligt då hon hade rullat sej i hästbajs.... Mysig hund...

Så nu tror jag att jag är ikapp *ler*
Mycket skrivandes blir det så nu ska jag försöka hinna ikapp hos er andra oxå... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad skönt att få det bortröjt:)
Kram Lallis

Brunkullan sa...

Tack för den syrliga kommentaren om den underbara soffan...;D*ler stort*

Jo, den hade förra ägarna vänligheten (Eeeh..) att lämna när vi köpte stugan. Nästan alla möbler vi har i stugan är lämnat av dem...på gott och ont...hade det varit tomt hade vi varit TVUGNA att köpa nytt (och därmed fint!), men nu blir det intet...!

Jag vill ha en ny soffa. Helst en Howard, men det lär jag få se mig i stjärnorna efter, så jag skulle nöja mig med en ektorp:)

Jag har ett några år gammalt vitt överkast (rutkviltat) från IKEA över den, för att dölja den grå 80-tals klädseln. Och visst. Våra gäster säger att den inte är så tokig att sova i. Själv tycker jag den är för hård att sitta och mysa i, som jag vill kunna göra i stugan...men den får duga ett tag till:D

Susanne