torsdag 23 oktober 2008

Sänggavel

Fick en fråga av Brunkullan med Mosipperötter angående vilken sänggavel som vi har beställt på Sängjätten.
Denna:
Bild lånad från Sängjätten.se
Det är enbart en huvudgavel som vi har/ska köpt / köpa (har inte betalat ännu), får se hur vi gör med resterande möbler om vi kanske kan tänka oss en sån där bänk vid fotändan eller nått kanske... Sängkappan har vi redan köpt så nu är det bara gaveln samt överkast som saknas så om någon har något bra tips om vart jag hittar snygga å "prisvänliga" överkast är ni välkomna att höra av er *ler*.

Vad tror ni? Kommer det att bli bra till denna säng...
Foto: Privat

Sitter nu nervöst och väntar på att min läkare ska ringa så vi får väl se hur framtiden ser ut om en timme kanske...

Mu för nu.............

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh tackar :D Jo jag har fått höra det från många håll att mitt ansikte framhävs mer och jag ser mer levande ut :D

Din kommentar värmde. Jag är iallafall jätte avundssjuk på ert sovrum kommer bli så himla snyggt

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa!
den var ju urfin:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Ja det kommer verkligen att bli skit snyggt, om man väntar på något gott ;) Man tror alltid att ombyggnad osv ska gå fort men icke icke

Vit Gladiolus sa...

Du det kommer att bli så himla fint!
Kram Zinkbaljan

Anonym sa...

Skitsnygg sänggavel, om man nu får säga så:P haha. Kram

Brunkullan sa...

Å..just den huvudgaveln har faktiskt jag också kikat på till vår stuga:)
Helst vill jag ha en gammal sliten dubbeldörr, eller järngrind som gavel...men det lär man få se sig i månen efter:)

Superfint kommer det bli! Älskar väggen!
Susanne

Brunkullan sa...

Fina överkast finns det på Åhléns. Jag har ett jättefint vitt i stugan som jag älska, men Det beror förståss på lite vad man vill ha.

Men sängjätten har ju också så fina. Från moltex. De har flera färgställningar och just de jag tänker på passar både modern och lantlig stil.
Mönstret är rosor, men inte så där pluttigt, utan hela överkastet är samma färg. Mönstret är lite nedtryckt (lite stansat..om du förstår..). Materialet vet jag inte men lite velour/sammet/bomull..Inte så tjockt men med fint fall.
Finns i flera färger. Vitt, beige, mullvad och svart tror jag att jag såg, och det ska finnas i ännu fler färger också. Kika in!

Priserna för mitt och det på sängjätten ligger strax över 1000:- tror jag, så det är rätt dyrt, men värt varje krona!!
Ska själv köpa det på sängjätten hem hit...när jag får råd:)

Susanne