måndag 27 oktober 2008

Helgen i Vemdalen, "knullas"

Alltså vi har varit i stugan i helgen å det har varit helt underbart! Precis vad jag behövde!!!
Hade tänkt att knäppa en massa bilder på stugan, kidsen, byrackan till hund samt Mannen men när jag startade kameran visade det sej att batterierna var slut (ovanligt....nja inte så värst va?!)
Å sedan var det precis som att jag förträngde ett inköp av nya batterier för några bilder blev det inte tagna... Inte med den kameran i alla fall...
Mannen tog några bilder med sin telefon men innan jag har fått in dom i datorn å sedan ut på bloggen kan vi nog räkna med att det är ett nytt år... *ler*

Helgen startade med att vår "jobbar-extra i butiken Jocke" kom in å tog över stängningen av butiken vilket gjorde att vi kunde hämta kidsen lite tidigare än vanligt.
Off we gooo tooo Whooovalley... *ler*

I bilen börjar Mannen å dottern M att "gnabbas" om vem som vet mest å allt å så... Mannen säger: "Men har inte du förstått att jag vet och kan allt?" till dottern...
Dottern svarar då: " så då vet du hur bebisar blir till alltså?!" *mooahhhaaaa*
Alltså ni skulle ha sett hur Mannen såg ut där vid ratten.... *hahhaaaaa*
Ögonen höll på att trilla ur ansiktet å knogarna på händerna vitnade.... *ler*
(Äntligen tänker jag....)
Mannen svarar något i stil med: "Jo det är klart jag vet hur man gör bebisar men det tänker inte jag gå in på här och nu med dej..."
M svarar: "Knullas man då?" *skrattar så jag håller på att ramla av stolen...*
"Ehh..." svarar Mannen å greppet runt ratten hårdnar (om det är möjligt...) *ler*

Tillsaken hör att jag för någon månade sedan hämtade M på Fritids å då var hon ensam kvar med en kille, de satt i kuddrummet å hade mysigt... Jätte mysigt vad jag förstår...
På vägen hem frågade jag vad killen hette å vad de hade gjort i kuddrummet ensamma...
Fick till svar: " Vi hade bara lite mys å lyssnade på musik å så knullades vi lite..."
(Det finns risk för att jag har skrivit om detta tidigare men jag hittade ialla fall inte igen det...)
"Ehhh... " svarar jag lite lätt vilsen... "När du säger att du/ni har knullas... hur menar du då?"
(känner att den pedagogiska sidan måste vinna i denna konversation...)
"Jo", svara M å ser så där jobbigt självsäker ut i bakspegeln som jag hela tiden sneglar i...
"Vi vet att om man ska knullas på riktigt ska man ligga nakna men vi hade kläderna på oss så vi knullas inte på riktigt..."
Men shit... Ungen är då inte ens fyllda 7 år å knullas!!!!! Hjälp!!!!!
"Men", säger jag..."ordet knullas är egentligen ett svärord å det är lika fult att använda som djävul-unge... så är det inte bättre att du säger att ni ligger och gosar å myser i soffan istället"...
Här blir M helt tyst å jag ser att ögonen håller på att sprängas av tårar... Hon har alltså inte förstått att ordet knulla är ett fult ord.... Det är ett ord som aldrig yppas hemma hos oss så hon har helt klart lärt sej det på skolan....
Sedan sas det inte så mycket mer om just detta tills nu i fredags alltså.... *ler*
Härligt att Mannen fick det denna gång.... *skrattar*

Väl framme i stugan packade vi ur all vår packning (vi har alltid för mycket med oss... Men det är ju jag som packar å tvättar så...) å i stugan var det varmt å skönt då svärfar hade varit uppe å satt på värmen åt oss...
Sedan fanns det inte så mycket kvar att göra än att säga natti natti...
Det var fredagen det...
Återkommer mer med lördag å söndag....

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Hihi...så kul! Kan se herr Mann där i bilen när frågan kom:D

Susanne