fredag 24 oktober 2008

Till stugan

I eftermiddag åker vi till STUGAN!!!!! *trumvirvel*

Mannen har fått in extra-Jocke som ska stänga butiken åt oss ikväll å jobbar imorgon så det innebär att Mannen är ledig ledig ledig i helgen!!!! Härligt!
Vi ska då pallra oss iväg till vår älskade stuga Stenbacka!
Foto: Privat vintern 2007
Bilden visar vår stuga som vi fick köpa loss från Mannens faster och min svärfar förra året.

Den är byggd av Mannens farfar och har (vad jag förstår) stått i stort sett helt tom i många härrans år då ingen ville vara i den... Tills JAG kom in i denna familj... *ler*

Den är hur mysig som helst!

Är på ca 38kvm, är bara en "storstuga" med murstock i mitten, på ena sidan mot rummet är det en öppen spis (som vi ska sätta in en kamin i längre fram) å på andra sidan av murstocken är en vedspis som är hur bra som helst att laga mat på!

Sedan förra sommaren har "grannen" till stugan hjälpt oss med att bygga om lite i stugan. Han har byggt om ett litet tvättrum till toalett och där har vi satt in en mulltoa...
Visst det finns ett jätte fint dass i byggnaden bakom (stallet) men inte faan tänker jag ränna ut där själv eller med nått av barna när det har blivit mörkt å när det fullkomligt kryllar av björnar i Vemdalen! Ne ne men den gubben går inte!!!!!
Så det införskaffades en mulltoa ganska kvickt när allt blev klart att stugan var vår!

Så här såg själva tvättrummet ut innan vi "flyttade in"...
Foto: Privat
Ombyggnationen har påbörjats...
Foto: Privat

Tattaaaaa.....
Foto: Privat
Det blev hur bra som helst! Min kära svärmor Ulla kom med idéen och min kära svärfars kusin (??? Är inte helt säker på det här med kusin, kan vara en trassling av någon sort) Haldo har gjort jobbet!
Fantastiskt!


Nu är det bara det yttre kvar att göra å det får vi vänta med tills vi har i alla fall en vecka på oss...
Foto: Privat
Så hit ska vi alltså i helgen.... Det enda som jag saknar, jag som är en riktigt betong-råtta, citymänniska, är tillgång till dusch men men Mann kan inte få allt... Avlopp finns, brunn finns som vi har servitut på så kanske någon gång...????


På lördag ska vi överraska kidsen med Bowling å en middag på Husky
Båda barna har nämt (inte tjatat utan bara nämnt) att de vill bowla nästa gång vi åker till Vemdalen så nu i veckan ringde Mannen å bokade både bowling å bord tills lördag kväll!
Vi har sagt att vi har en överraskning till dom men inte vad.... *ler*

Så här såg det ut när vi kom till stugan i slutet på januari... Snacka om att det var mycket snö...


Foto: PrivatFoto: Privat

Vi kommer ju inte ha någon snö nu (tror jag i alla fall..) men det ska bli sååå skönt att få ta med sej familjen å bara få vara i ett par dar....

Så jag tror att nästa inlägg jag kommer att göra blir ev på söndag eller kanske till och med på måndag!

Vill därför passa på att önska alla en trevlig helg!!!!

Kram Mamma-Mu ;)

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men du , vilken härlig stuga ni har:)
Och sköt att få komma iväg och at ni är lediga ihop:)
KRAM gmman och ha en fin helg.
/Lallis

Widénskan sa...

Jag längtar till Norr!!!!!!!
Vill ha SNÖ!!
Ha det jätte mysigt nu vännen och ta hand om dig, är ju rädd om dig bruden!

Fröken Fräken sa...

Nämen, så rysligt, en massa snö! Jag är ingen snömänniska som du förstår. Trodde först att detta var bilder från dig just nu.. pust! Hoppas att ni får en mysig helg!
SJälv lutar jag som sagt åt att det inte blir någon försäljning, jag vill känna att jag kan pyssla utan press!

Widénskan sa...

Du har en utmaning att hömta hos mig :-)

Världsmetropolen Linköping sa...

Åh vilka härliga vinterbilder. Nu längtar man. Jätte mysig stuga!

Brunkullan sa...

Oh..så underbar liten stuga! Riktig fjällstuga minnsan:)
Och jag hoppas på mycket snö i år också! Men kanske det kan vänta till närmre jul..hihi!
Susanne