söndag 19 oktober 2008

Middag i goa vänners lag :)

Vi var ju på middag igår å hade så vansinnigt trevlig, roligt, mysigt ja jag finner inte ord för hur jag upplevde kvällen.
Familjen bor i ett fantastiskt vackert hus från sekelskiftet med stort kök, högt i tak å en känsla för inredning!
Jag tror att jag har frågat om vi ska byta boende varje gång vi har varit där... *ler*
Lätt att jag skulle flytta in där! Lätt!!!

Hade ju lagt ut en bild på pajen innan den åkte in i ugnen men glömde ta en bild på efter... *ler*
Å en diskad tom pajform är kanske inte så kul å kolla på men jag har i alla fall kommit på att en paj räcker på långa vägar inte längre när det är bjudning...
Men hur gör man då? Bakar man paj i långpannan eller?
Den blev i alla fall hur god som helst, för att inte tala om maten vi blev bjudna på!
Tydligen hade vår dotter M lagt in en beställning på Tacos till middag (vilket jag var helt ovetandes om) men det är alltid lika roligt att äta Tacos med andra för man snappar upp vilka olika saker som man kan ha till.
Igår fick jag för första gången äta Tacos med fetaost i! Hur gott som helst! Sedan hade de köpt någon form av ostsås som oxå var så där härligt kladdig å god!
Ja det var jätte gott allt ihop, till detta serverades ett jätte gott (börjar snart låta som Mat-Tina märker jag...) rött vin! Från USA å jag hoppas verkligen att herrn i huset kommer ihåg att skriva upp vad det hette!
Vi fick sitta ner (vi vuxna) i nästan en timme bara för oss själva medans barna satt framför Bolibompa å åt godis... Lyx att få sitta å tjattra helt ostört... Ytterligare en sak som gör att man märker att barna växer....
Vi tackade för oss strax efter 20 vilket var ganska skönt...
Hemma för att kissa hunden, lägga barnen å slå sej ner i soffan med en påse Gott o Blandat å en choklad kaka *ler*
Tände upp en massa ljus å bara mös!
Sedan var det min tur att sova brevid sonen inatt så idag känner jag mej helt mörbultad i höft och rygg...
Men jag ser framsteg i E's lära att sova ensam redan nu :)
Igår gick jag inte in och la mej hos honom innan jag somnade utan inatt kom han in runt 01 tiden å då gick vi bara tillbaka till hans säng... Det har inte fungerat förut... Nöjd! JAAA!!!
Å i natt är det Mannens tur... *ler*
Igår morse (natten efter att jag hade fått sovit själv i vår nya säng) låg jag mitt i sängen, hade sparkat ner Mannens täcke på golvet å toknjöt...
Hoppas få uppleva det inatt oxå!
Så ett gott råd till alla som funderar på att byta säng...
Köp en hel, gärna lite tjockare bäddmadrass för oj oj oj vad det är skönt att slippa skarven!!!!

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en riktigt lyckad kväll! Härligt:)
Kram Lallis

Widénskan sa...

Vill bara säga att mitt batteri DOG..
:-(
skicka hit en äppelpaj!

Brunkullan sa...

Trevlig kväll vad det verkar!
Att baka paj i långpanna går utmärkt:) Eller i en stor ugnsform!

Brukar ibland bara två pajer i vanliga pajformer, för nu när ungarna blir större äter de också mer, och det är som du säger. En paj räcker inte längre om man är fler än bara familjen!

Bakade också en paj i lördags:) Men jag fuskade..hihi...köpte en sån där påse i frysdisken med bär på ena sidan och smuldeg i andra..
Mycket god! Tog den med hallon/blåbär:)

Susanne

Anonym sa...

Skogsnuvan säger Har nästan glömt hur det är att trängas med ungar i sängen. Numera trängs jag bara med katten Oskar

Lallis - liv och leverne sa...

Här kommer världens snabbaste svar;)
*s*
Klart du får och tack för dina snälla ord.
Jag länkar så gärna till din blogg också.
Kram Lallis