lördag 18 oktober 2008

Pajjigt...

Nu har jag gjort en smulpaj... Krickolinas recept, det är bara andra gången som jag har gjort äppelpaj... Ska bli spännande å se hur resultatet blir... *ler*
Kolla...Foto: Privat

Innan vi gjorde pajen har jag och barna varit iväg å slängt en massa skräp bla pappersinsamling... Så om Mannen läser detta kan jag meddela att det du glömde göra när du och E var ute med Doris imorse det har vi fixat under dagen... *ler*

Tidigare i veckan lästa jag på bloggen Hedvig och Jag där visar hon bilder på jättefina köksredskap, hon berättade att hon har sina fina redskap i en kruka brevid spisen, kom då på att jag ska nog visa vad jag har mina köksredskap i ... vid spisen...

Foto: Privat
Jag har fått burken av min mamma, det var hon som tipsade om att använda den till just köksredskap så Voila... *ler*
Praktiskt då jag inte har något lock till...

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Den burken var fin... va rädd om den för sådan gamla är svår hittade. Clas Ohlsson´s säger du, vilken tur för jag planerar snart åka dit. De har en fin förbandslåda i plåt (såg den på en annan blogg... vilken minns jag inte). Vad mycket fint de verkar ha.. och älsklingen blir överlycklig att jag vill dit *ler*

Kram sari
PS länka du ;0)

Widénskan sa...

Hola bruden!
skicka hit äppelpajen!!!!
Jätte fint blev det med burken, det har jag med mina saker i fast inte en lika fin som dig :-)
Miss ya!

Frida sa...

Vilken fin burk! Tyckte namnet på din blogg var så häftigt så jag var tvungen att kika in en runda.
Kram Frida

Mamma-Mu sa...

Burken har följt med mej länge länge länge men är ett högt älskat inslag på min diskbänk... *ler*

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till i min tävling.
Kramis Lotta

Brunkullan sa...

Så jättefin burk! Älskar gamla plåtburkar!
Har en hel drös i en kartong i förrådet i stugan, som ska tas fram så snart köket där är renoverat..som det ser ut nu skulle det bara bli plottrigt!
Men vänta bara tills allt blitt vitt och fint:)

Susanne