söndag 12 oktober 2008

Kalas för en 7 åring!

Lördag å då är det kalas för min älskade älskade M!!!!
Kan inte fatta att hon blir 7 år!!!!
Vart har tiden tagit vägen????
I skrivande stund är det söndag... dagen efter den stora 7-årsdagen men jag måste bara berätta vad M sa vid frukosten imorse... *ler*
Grabbarna hade ätit färdigt och det var bara jag, min mamma och M som satt kvar å pratade lite.
Jag har lite svårt att greppa att M faktiskt är 7 år så jag säger något i stil med: "alltså mamma (till min mamma då...) jag fattar inte hur det här har gått till... Att M faktiskt är 7 år!!! Hur har det här gått till (tänker mest på att tiden har gått så vansinnigt fort sedan hon var lill-liten...) när hände detta???", undrar lilla jag.... (eller lilla å lilla....*ler*)
Innan mamma hinner svara svarar M "Määä igår, typ".... Som att jag skulle ha missat att min lilla bajsmaskin fyllde år igår???? Men det blev ett gott skratt med min mamma å min första kommentar till detta var: "snacka om ett blogginlägg.... *ler*" Är man skadad för livet nu eller sen man har börjat å blogga???? *skrattar*
Nååå åter till lördagen med denna stora tillställning.....
Jag och hela gänget åkte upp till huset som vi har hyrt och "pimpade" det lite... *ler*
Foto: Privat

Foto: Privat

Ser nu när jag går igenom bilderna från kalaset att jag inte fick med någon bild på vimplarna som jag hade köpt...klantigt men i alla fall sitter de i taket ovanför bordet, i mitten hade vi fäst två hjärtballonger... Det blev jätte gulligt faktiskt!

När alla tjejor hade kommit blev det paketöppning. Då vi inte hade något kalas för M förra året annat än för släkten har M verkligen längtat till denna dag! Hon har gått på andras kalas i över ett år å bara fått ge bort paket å inte fått något tillbaka så igår då njöt hon för fulla muggar!

Tänker inte lägga ut några bilder från kalaset när det är en massa andra barn med på bild då jag inte vet om det är helt ok för de andra föräldrarna men jag kan i alla fall säga att hon fick jätte mycket fina och roliga presenter! Är jätte imponerad av hur 11 tjejer kan lyckas med att köpa presenter utan att det blir någon dubbelt.. Hmmm känner att just den meningen blev lite konstig men ni förstår säkert... *ler*


Vi har ju som sagt även en son å han gjorde verkligen allt för att få min uppmärksamhet... Se själva.... *ler*
Foto: Privat

Efter paketöppning var det äntligen dags för att fika!
M gillar inte tårta så vi har aldrig haft tårta på hennes födelsedag! Däremot har vi det när E fyller år men då får givetvis M något annat.
Men istället har vi Marängswisch! Eller inte riktig då inte alla gillar grädde å så... Vi kör i olika skålar å så får de ta vad de vill.... Ett tips till de som vill "piffa" upp det lite... Några droppar med röd karamellfärg i vispgrädden å vips så blir den rosa... Färgen för dagen... *ler*


Foto: Privat

Killen som gillade att vara på "tjej-fest", typ.... *ler*

Äsch... Jag bara måste lägga ut en bild på hela gänget.... Efter fikat hade vi lekar.... Först var det sätta svans på grisen... *ler*
Sedan skulle de kasta bollar i en korg! Jag måste erkänna att jag blev jätte impad över hur duktiga samtliga tjejor var på att träffa med bollen! 7 år jag säger bara 7 år!!!
Å sist men inte minst (nu till bilden...) hade vi den obligatoriska GRODSPOTTARTÄVLINGEN (detta är en tävling som vi på vår gata har varje år på vår årliga gatufest.... så visst vi har knyckt idén där ifrån...)
Grodspottartävlingen går ut på (tror att jag har nämnt det tidigare i ett inlägg om gatufesten...) att du får en grön gelégroda i munnen som du sedan ska spotta så lååååångt du bara kan... (super kul faktiskt!!!! )


En okomplicerad tävling, det enda som kan vara svårt är att låta bli att tugga.... *ler*

Foto: Privat

Ingen förutom mina barn hade tidigare hört talas om denna tävling men det var jätte kul å se vilket allvar det blev för tjejorna... *ler*

Efter grodspottartävlingen gick vi in igen å hade prisutdelning. Det blev en vinnare och en massa massa tvåor... *ler*

Pris???? Givetvis en påse med godis....

Då var klockan kvart i tre å kalaset slutade tre så när föräldrarna kom hade sockret precis kommit ut i blodetvarsegoda.... *ler*

Kom hem med en trött men lycklig 7-åring...

Det var kalaset det!

Skriver senare om det privata firandet som vi hade för M tidigare på morgonen!

Nu säger Mamma-Mu godnatt!!!!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: