måndag 20 oktober 2008

Måndag

Idag är det måndag o jag måste säga att jag har fått en bra start!
Var ute med hunden å gick en timme i ett fantastiskt vackert väder, har en sådan utsikt här där vi bor att det nästan känns overkligt!
Såg att det var jätte mycket snö på Åre-skutan... Redan!
Det känns så konstigt för Skutan ser ut som att den ligger så nära men är ändå 13 mil bort...
Imorse sken solen på toppen vilket förstärkte intrycket om att den låg närmre än den gör.
Sedan är det lite lite snö på Oviksfjällen å tyckte nästan att Offerdalsfjällen såg vita ut...
Förstå vilken fantastisk miljö det är att ta morgonpromenaden i?!

Inatt har jag sovit ensam i vår nya (ja för mej är den ny när den bara är 14 dagar... *ler*) säng... Vaknade på tvären imorse... Alltså jag skojjar inte... Låg med ena foten utanför madrassen på Mannens sida.... *skrattar*
Har dock inte vant mej vid att sova i nya sovrummet ännu å utan Mann blev det lite väl tomt å stort...
Ska lägga ut bilder på hur det ser ut nu när sängarna är på plats... Är inte helt klar med rummet ännu... Sänggavel saknas, fönster foder å lister saknas, dörr saknas med tillhörande foder å lister samt golvsockel saknas men det är så små saker, ja inte dörren kanske men än då!!!!

Min älskade Mann var ute hela dagen igår å mekade å mekade å mekade med Passaten... (läs: Skitbil)...
Men jag är så otroligt tacksam för att Mannen har dessa kunskaper som han har! Förstå vad det skulle kosta å lämna in Liket (läs: Passaten) på en verkstad... Hmm nej min Mann är BÄST!!!!

Sedan måste jag bara kommentera alla inlägg å mejl som jag har fått! Härliga tider!!!!
Tack!!!! Det är så himla roligt när någon lämnar en kommentar! Kändis som okänd... *ler*

Jag har lagt till lite nya bloggar på min blogglista som är värda att nämna:

Lallis Liv och Leverne En fantastiskt mysig blogg om livet, andligheten å så. Har inte hunnit fördjupa mej ännu men det kan ni vara lugn för att jag kommer!!!!

Eikkala Ytterligare en inspirerande och motiverande blogg om inredning!

Jennys hem och harmoni Är med i nya numret av Lantliv, hittade igen bloggen och fick ett fantastiskt mail imorse!
I tidningen har hon lämnat ett recept på Kycklingpaj!
Gör den!!!! Huuuur gooood som helst!!!

Nej nu får det vara nog på en stund!
Hör gärna av er om ni undrar över nått...

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Jag gillar också de bloggarna:)
Jenny har också fått upp ögonen på mig vad gäller feng shui, även om jag inte följer det slaviskt.
Tycker om lite röra, och tycker om sängar som står under vackra fönster...;)

Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman; jag har inte ens sett det fina som du har skrivit om min blogg.
Stor kram till dig. Och jag älskar attkliva in och läsa din blogg också. Mycket!
Kram Lallis