måndag 6 oktober 2008

Utbyggnaden del 3

Så ska jag äntligen fortsätta och visa hur det har gått med utbyggnaden av vårt hus!
Sist jag skrev något hade jag fått en järnbalk inkörd genom vardagsrummet på nedervåningen samt ett mastodanthål i taket då mannen "for igenom..."
Min mamma kommenterade detta inlägg med att säga att jag hade missat det som var "roligast"...
Sonen E då 3 år kommenterade Mannens "fall" som "inte så smart va?" eller något liknande.. Misstänker att pappan till sonen inte hörde detta uttalande, själv kan jag inte säga att jag minns det så här 1,5 år senare men jag är ju inte förvånad om jag säger så... *ler*
Sååå... Utsidan är "färdig" ja färdig kan man ju inte säga men klar för att klara vintern då...
Nu var det dax att sätta igång på insidan!!!! Tjooohoooo vad roligt!!!!
Foto: Privat 2007

Vill bara lägga ut en bild på Mannens underbara kompis från Vemdalen!
Kom för att hjälpa oss en helg då han själv har fullt upp hemma med familj, djur på gården som den hobbybonde han är... *ler*

Tack Thomas för hjälpen!!! Och tack Kristina för lånet av din man!!!

Nå ja åter till insidan....


Foto: Privat 2007

Nu börjar det hända grejor vill jag lova! Lösullen ska "byggas in" *ler*

Golvplattorna är på g....

Foto: Privat 2007

Här ser man fönstret som snart åker bort... Detta kommer att bli ingången till vårt nya sovrum.Och golvet är klart! Ja klart å klart... Självklart ska vi lägga annat golv på med det ska komma å dröja nästan ett år innan det är aktuellt... Men nu i skrivande stund är golvet klart!!!!

Foto: Privat 2007
Snacka om att det var med dubbla känslor som jag stod på insidan med kameran!
Enda delen av mej jublade för nu snart skulle vi få komma in i utbyggnaden (ok håller med om att den meningen inte riktigt blev bra...)
Andra delen av mej var skit rädd för att nu skulle det verkligen bli ett jätte jätte hål rakt ut ur huset!!!!Foto: Privat 2007
Tatttaaaa!
Kolla va?! Nu är det öppet!!!! Häftigare känsla får man ju leta efter och vilket korsdrag det blev i huset sen då! Schhhvoooosch... sa det å så hade vi gipsdamm precis överallt... *skrattar*
Men vad härligt det var att få uppleva detta! Själv hade jag inte sett annat än vad jag kunde se ut genom det lilla lilla fönstret som satt där sedan tidigare då jag lider av en sjuk höjdrädsla!
(Vilket kommer att synas sen att den är någorlunda botad nu...)
Foto: Privat 2007
Här kommer äntligen fönster och balkongdörr på plats!
Kändes väl så där innan dörren kom dit med tanke på att vi faktiskt har två rackartyg till barn. Men om jag inte missminner mej tror jag att vi hade lyckats "lejja"bort barna denna helg!


Häftigt att vara i ett rum som tidigare inte har funnits annat än på papper å i ens fantasi!



Foto: Privat 2007

Väggen! Jag säger bara väggen! 4,15 meter hög! Skit häftigt! Tack Conny å Kicki för att Ni kom på idéen med att ha öppet hela vägen upp i nock!!!!

Foto: Privat 2007-09-23

Detta tror jag får räcka för nu med utbyggnaden.

Ska ta mej ett varmt bad nu å får se om jag skriver mer sedan!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: