måndag 13 oktober 2008

Christine du underbara!!!!

Det dök upp ett paket idag från:
Foto: Privat
Det är så himla konstigt... Det här med tankeöverföring...
Här ligger jag i badet å tänker att jag banne mej ska ta å köpa mej lite mysig bad olja å nått badskum eller nått istället för att knycka barnas badskum å så får Doris fnatt å börjar skälla som en jag vet inte vad.... Hon låter som om hon skulle vara en mycket mycket större hund.... Tror säkert att hon är en större hund än vad hon är i verkliga livet oxå...

Jag (som ligger i badet) väntar på att det ska ringa på dörren.... Väntar.... Väntar.... Men nej ingen ringer på så då får Doris minsann höra att hon måste ta å skärpa sej! Kan inte börja skälla så där utan vidare... hmm....

Nu är det inte första gången som jag får ett sådant paket (dock med annat innehåll denna gång) från min älskade vän Christine.... Å då rings det inte på dörren utan paketet bara levereras på bron å sen åker budet...

Visst stod det ett paket på bron när jag skulle iväg...
Å vilket paket sen... *ler lyckligt*
Foto: Privat
(kan passa på att säga att det var ganska länge sedan som jag badade själv utan barn vilket gör att det blir lite mer "träffande" med detta paket... *ler*)

Foto: Privat

Christine du underbara människa! Vad jag är lycklig över att ha dej som vän!

Tack! Tusen millioner trillioner TACK!!!!

Detta kunde inte ha kommit mer lägligt då jag precis har kommit hem efter att ha varit på Däckia för att få våra vinterdäck balanserade.... Mannen satte på vinterdäcken på båda bilarna igår å märkte att på Venton behövde däcken balanseras.... Inte bara det kan jag meddela...

Han hade iof förvarnat om att det var väldigt "skakigt" om man körde snabbare än 50km/tim...

Men han hade inte nämnt något om att det skulle kännas som att sitta på en vibratorplatta.... *skrattar*

Jisses vad det kittlade gott i magen.... Men blicken som jag fick på Däckia var inte lika kittlande...

"Ehh... har du åkt långt för att komma hit eller?", frågade däck-mannen... "Nej nej", sa jag, "jag bor bara här borta... tar max 10 min hit"...

"Jo", säger däck-mannen,"men du måste ju ha känt att något var fel va?"

"Ja, jo det kände jag ju... jätte tydligt men min man (som i grunden är mekaniker lägger jag till / som att det skulle göra saken bättre eller???) sa att jag skulle köra lugnt hit"....

"Jo det var nog tur för dej det", svarar däck-mannen med en bister syn, "följ med här ska du få se på varför"...

Då kläcker jag ur mej: "åhh vilka moderna lyftar ni har här.... Under mina år på Bilprovningen hade inte vi sånna moderna lyftar..." (åter igen en jätte vettig kommentar av frun.... Ja jag är BLONDIN men gör mitt yttersta för att försöka dölja det... Går bra va???)

"Jasså", säger däck-mannen, "har du jobbat på Bilprovningen... Ja då borde även du veta att detta är direkt livsfarligt att åka omkring med sånt här skräp på bilen..."

"Ja, jo det vet jag ju men det är ju så liten bit hit, hemifrån menar jag", försöker jag lite snyggt....

"Den här fälgen måste bort! Omedelbart!" säger däck-mannen å nu står hela verkstaden å kollar hur skevt vår fälg är.... *ler lite osäkert*

Plockar samtidigt upp mobilen å ska vara lite stursk mot mannen.... "Hur tänkte du när du satte på dessa däck???" "Märkte du INGENTING när du provkörde bilen igår kväll???" Försöker låta lite världsvan...

Får till svar "ja men vad tror du jag beställde tid för balansering för?"... Ehhh tänkte inte på det...

Nåja nu sitter alla fyra däcken på bilen... Dock med tre likadana fälgar och en som ser väldigt annorlunda ut... Pris för detta.... 300 pix! Behövde inte betala för fälgen då Mannen hade lurat mej (fick den känslan av killarna på verkstaden ialla fall...)

Kanske inte var så tokigt att vara blondin ändå.... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vilken vän håll hårt i henne. Lycka till i min tävling.
Kram Lotta

Widénskan sa...

det var så lite så. Det är du värd, dessutom är jag rädd om dig. Kanske kan muta dig att varva ned med lite mysiga prylar.. ;-)
Stor kram.