tisdag 7 oktober 2008

Mäklare...

Mäklare... Hmm... Vad tycker vi om mäklare?
Ja jag har en svärfar som är "trapp-hallick" som är ett annat ord för mäklare å honom älskar jag!
Sedan har jag en god vän i Vemdalen som håller på att utbilda sej till mäklare och om henne tycker jag oxå väldigt mycket om, för att inte glömma bort Jens som bor i Sthlm oxå en väldigt omtyckt människa men mäklare generellt då?

Har väl bara erfarenhet av mäklare i metropolen Östersund och det är väl kanske inte världens mest positiva människor om å då menar jag verkligen om du inte ska köpa eller sälja något för då är ni genast bästa kompisar...

Men nu har jag fått något att fundera över....
Vi var som sagt på husvisning i söndags.
Huset var jätte fint men i mitt tycke väldigt konstigt planerat och inget för vår familj, samt läget på huset var inte idealiskt..
Nu är det inte så att vi vill/tänker/funderar på att flytta, eller inte just nu i alla fall!
Skulle kanske kännas skönt att bo lite närmare barnens skola å dagis men vi har ju världens bästa grannar där vi bor nu, bor på världens bästa gata!
Det är verkligen en "Bullerby" gata denna väg som vi bor på!

Men åter till mäklare...
I söndags på visningen fick jag lämna mitt namn och telefonnr.
Imorse fick jag ett sms där det stod att det är ny visning på detta hus nu på onsdag.
Å så för en stund sedan ringde denna mäklare och frågade om vi var intresserade av detta hus.
Mitt svar var nej det är vi inte då vi är en tvåbarns familj var husets planering fel....
(Men förövrigt var det ett jätte fint hus på ca 200kvm å jag hoppas verkligen att de som köper det kommer att trivas. Det kändes som ett snällt hus...)
Då nämner denna mäklare att de har en lista som man kan anmäla sej på för ett visst område...
Alla vill inte skylta offentligt med att man ska sälja eller flytta men ändå vill gå genom en mäklare...
Tjoohooo säger jag! Så nu står vi med på denna lista *ler*
Roligt va?!
Sedan frågar mäklaren om vi har fått vårat hus värderat någongång... Det har vi inte å det har inte sålts något hus på denna gata via en mäklare så egentligen vet ingen vad husena ligger i för priser... Då säger hon att alla som går på deras visningar bjuds på en värdering!!!
Gratis!!!!! VA?!
Så om jag/vi är intresserade så kommer de och värderar huset åt oss! Kostnadsfritt!!!
Ja jag är absolut intresserad men inte nu...
Vill bli klar med utbyggnaden först!

Denna kvinna som ringde mej fick mej att omvärdera bilden jag har av mäklarna i Östersund!
Roligt att bli positivt överraskad!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: