fredag 10 oktober 2008

Torsdagen....

Igår var en sådan där vansinnigt stressig dag igen, behövs inte mycket för att jag ska uppleva den stressig...

Men jag var i alla fall hos om vän Malina och fick behandling! Kvantmedicin tror jag att det kallas men det kan kallas vad som helst i min värld för det fungerar!
Jag har provat det mesta för värken jag har men det finns inget som ger ett sånt enormt svar som detta!
Det är väldigt mycket hokus-pokus men om det fungerar så fungerar det!
Sedan är det alltid trevligt att få en stund i lugn och ro med Malina... :)

Igår var M på sin första fotbollsträning... *skrattar*
Ja jag hade ju givetvis E med mej då Mannen jobbar...
E kunde inte riktigt greppa att det bara var en träning för tjejer....
Han sprang å sprang å sprang för att hinna med tjejorna... *ler*
Å det som var mysigast av allt var att han fick verkligen vara med! M var jätte snäll mot lillbror, skönt å se!
Sen fick jag se att det i sin tur gick vidare från M till E till lilla Ellen som är snart 2 år.
När E kände att han inte kunde hänga med tjejerna kom han och "bollade" med Ellen... Det var oxå något som värmer ens hjärta när han jätte jätte försiktigt ser till att även Ellen kan vara med! *mäkta stolt*

Idag är jag mamma till en 6årig M för sista gången!
Jissa om det pirrar i kroppen på henne... *ler*
Förra året valde vi att inte ha kalas för klasskompisarna så nu i över ett år har M gått på kalas hos alla andra och gett bort paket men inte fått något själv så gissa om hon kommer att njuta av presenthögen imorgon samt att få stå i fullständigt centrum!
Hela dagen ska kretsa runt henne!!!!
Härligt!
Underbara barn!
Hon fick en "tidig" födelsedagspresent igår iform av benskydd och riktiga fotbollsstrumpor inför träningen....
Fick fråga på affären hur långa smalben hon har för att kunna köpa rätt storlek...
Ehh... någon annan där ute som vet hur långa smalben ni har på era barn??? *ler*
Såg säkert ut som ett ufo när killen frågade men sen fick jag säga att hon är runt 134cm kanske...
Då tittade han lite osäkert på mej (jag som är så ståtligt lång...)
Så jag kände mej tvungen att säga att pappan var lång...
Ja M är lång för sin ålder, har alltid varit lika lång som sina kompisar som är ett år äldre....
Men så är ju Mannen väldigt lång... *ler*
Det skiljer ju bara 36cm oss emellan .... *skrattar*

Nej nu ska jag försöka få ordning i kaoset här hemma....
Poppa musik å ta det i ett lugnt tempo... *mooahhhha* som att jag skulle veta hur man gör då...
Mamma kommer med tåg idag så henne ska jag hämta på tågstationen, sedan ska vi hämta nyckel till huset vi har hyrt inför kalaset imorgon! Det är i en gammal skola vilket kommer att bli jätte mysigt!
Sedan kommer min kära svärmor med (höll på att skriva tillhörande svägerska....) min kära svägerska!!!! Roligt!!!! Välkomna!!!!
Å imorgon kommer mina kära svärföräldrar från Vemdalen så då blir det fest för 7-åringen!!!!

Ska självklart försöka hinna skriva lite under kvällen å helgen å lägga ut bilder men jag kan inte lova något....

Kram!!!!!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Widénskan sa...

vadå inte lova nåt.. *fnys*
;-)
Tänk att skruttan blir 7 år!! Åhhhh..
KRAMAR

Anonym sa...

Tack för en trevlig MINI helg.. massa kramar och mys är aldrig fel.. God natt

/C