onsdag 22 oktober 2008

Shopping med barna...

Shopping med barn kan vara en pina. Det vet vi nog alla som har egna barn eller som har lånat andras...
Men igår efter klippningen av M hade jag lovat att vi skulle till Barnens Hus och kolla på maskeradkläder då hon ska vara utklädd på fritids på torsdag...

M fick pengar när hon fyllde år, vi har lovat att en del av dessa pengar får hon använda till att köpa leksaker å en del av pengarna ska gå till att köpa nya kläder. Hon har önskat sej något som heter Lips sedan hon fyllde år... (synd att hon inte nämnde det innan hon fyllde år bara..)
Vi passade även på att ta med E's plånbok för annars tror jag att ett nytt världskrig hade kunnat bryta ut...

Å så är man som mamma så där spänd för man vet ett det kan gå åt vilket håll.... Totalt kaos eller perfekta barn!
Igår fick jag uppleva perfekta barn!!!!! Underbart!!!!

M hittade ganska snabbt en maskeraddress å sin Lips som egentligen heter LPS (????)
Se bild:Foto: Privat
Detta är alltså något som är som en sån där Tamaguchi eller hur dom stavas... Den ska matas å den ska badas å den ska aktiveras osv.... Shit.... Ska en sån liten pryl få äventyra nattsömnen???
Som tur är stänger den av sej själv om man inte har hållit på å pillat på den efter två minuter...
Skulle tro att max två minuter skulle denna lilla gulliga sak få leva om jag väcktes mitt i natten....

Sedan ville ju lille-Mann oxå köpa något vilket var väntat...
Sprang fram till jätte stora Bilar filmen Bilar för flera hundra kronor... Men nej nej nej, lilla gubben den är på tok för dyr så här nära julafton (hoppas han inte vet hur lååångt det egentligen är till just julafton...)
"Nehe Mamma", säger E med bestämd ton, "då får det bli den här då! Absolut inget annat, så då var det bestämt", säger han innan jag ens har hunnit å se vad han har hittat å vad det är till för å framförallt vad det kostar...


Kolla vad sonen fick köpa för sina egna pengar igår... *ler*

Foto: Privat

Å kolla in priset om det syns.... 49,90:- Helt i min smak... Vad han ska med en gatsopare till det vet bara han men vi var nöjd båda två å då kan det inte bli bättre.... *skrattar*

Passade även på att handla mat när vi väl var ute på "stan", det skulle jag inte ha gjort... Det var på tok för mycket folk för mej på Coop vilket gör att jag inte mår så himla prima... Men men äta bör man annars dör man.... *ler*

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Widénskan sa...

Tack tack tack tack
du finns omnämd och uthängd i min blogg ;-)

Skomakartummen sa...

Vilka godingar. Ja i söndags var vi och letade efter överdragsbyxor till älsta.Vad svettiga båda maken och jag var efter den turen... *pust* man ibland är de världens underbaraste... Visst är det charmigt med de små kram sari

Brunkullan sa...

Haha..ja barnens hus kan vara en pina om det vill sig illa;)
Men Jonte skötte sig också snyggt när vi var där sist. Födeledagspresent till Olle, och sen skulle han få nått själv. Väldreserade som våra söner tycks vara kostade även hans leksak 49:-. Och då var det ändå lego!!:D

Susanne