fredag 3 oktober 2008

Stillheten har infunnit sej...

Nuuu äntligen är jag ensam hemma, eller ja... Jag har en obstinat hund som vill leka men förövrigt är jag ensam hemma!

M har åkt skolbuss till skolan... Dock under protest idag. Vill inte stå i kö för att komma på bussen. (Livets hårda skola...)
Mannen har precis kört iväg sonen till dagis. Första dagen på dagis sedan i torsdags!

Hörde imorse innan grabbarna hade klivit upp hur Mannen frågade E om det skulle bli roligt att gå på dagis igen... "ohh jaaa", svarade E, "för när man är hemma måste man vara inne hela dagen"... ?????

Ehhh... Ursäkta mej men om min lilla herre ville gå ut i spöregnet och blåsten så var det inte mej emot! Hade gärna sluppit å se på filmen "Andra sidan häcken"!!!
Igår tror jag att han såg på den 5 gånger!!!! Är sjukligt less på den filmen nu, det ända som gör att den är rolig är E's spontana tokskratt vid samma tillfälle på filmen varje gång.... *ler*

Själv har jag fått en läkartid hos företagsläkaren idag... Hur det känns??? Så där faktiskt!
Tycker personligen att det är ett nederlag att behöva vara hemma plus att det är ju så sjuuuukt tråkigt att vara hemma överhuvudtaget!!!
Skulle hemskt gärna kunna göra som min vän i Göteborg, göra om lite här å göra om lite där, hitta gamla möbler i huset som man inte visste om sedan tidigare odyl men nu bor vi i ett hus som byggdes på 90-talet så här finns det inget "bortglömt" samt om jag skulle fixa lite här å lite där blir det så stora projekt...
Vill kanske flytta en vägg här å en vägg där osv...
Å det har jag varken kraften, styrkan och orken till!
Kunskapen ja men orken nej!

Ska i alla fall iväg till en läkare som är fantastisk bra och kunnig! Det känns tryggt det som däremot inte känns tryggt är ju Försäkringskassans nya linje... Lider fortfarande av sviterna från Fk's strikta linje när det gäller sjukskrivning vid graviditet trots att det är över 4 år sedan nu...

Ja ja den som lever får se...

Mu för nu :/

1 kommentar:

Widénskan sa...

Lycka till hos läkaren tjejen!
Se till att NJUT av den tiden du har för dig själv i dag nu!
Stor kram
C