onsdag 8 oktober 2008

Trassel...

Är det trassligt i ditt liv just nu? *ler*
Hos mej har det varit trassligt hela förmiddagen men då är det mer bokstavligt talat...
På M's fritids har det suttit ett stort plakat ett tag om att de vill ha / behöver överblivet garn eller tygbitar.
Å då jag är en pysslande människa har jag en del...
Tycker att det är jätte roligt att sticka å stickar gärna ofta och mycket.
Vad det blir???
Ehh... Ska det behöva bli något för att man stickar.
Jo men bli... Min man har blivit jätte duktig på att repa det jag stickar och nysta garn! *roligt*
Alltså för ett tag sedan satt jag och "kall-stickade" mest för att bara ha nått att pyssla med i soffan framför tv:n tills jag gick iväg å garn och stickade mössor!
Sånna där "trendiga" hängmössor alltså!
Busenkla att sticka!
Så nu har jag då bestämt mej för att få lite ordning i trasslet som mina nystan har levt i.
Se nedan....

Foto: Privat
Ska det behöva se ut så här?
Nu har jag en väldigt pysslig dotter oxå vilket inte underlättar tiden för garnen i kartongen så nu får det vara nog!
Säg hello till er nya bostad:

Foto: Privat

Tjusigt va?
Hoppas att hanteringen av dessa nystan nu ska behandlas lite mer försiktigt eller i alla fall göra processen enklare när de ska tillbaka efter alla fingervirkningar odyl...

Foto: Privat

Å fått en ny mer central roll i vårt hem oxå... *ler*
Gissa om hunden kommer att tro att detta är en massa nya leksaker enbart framställda för henne....

Foto: Privat
Lägger även ut en (om än lite suddig..) bild på mössorna som jag stickade i somras till Tjejorna i Göteborg *ler*
Foto: Privat
Detta trassel har upptagit i stort sätt hela dagen... Njae... Var faktiskt så duktig att jag gick och lade mej efter morgonpromenaden med Doris.
Snacka om terapiarbete. Bara låta fingrarna jobba å hjärnan vara blank.... tom... trött... *ler*
Ska sätta i mej någonform av ätbart nu.
Ikväll ska jag på en klubbkväll på Living med min goda vän Helena (eller Maria som en viss människa i Göteborg vill kalla henne... *ler*)
Hade lovat henne detta innan jag var till läkaren å fick det svart på vitt att nu är tiden inne att göra precis ingenting... Men ska på behandling hos min Malina imorgon!
Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Widénskan sa...

NICE.. Suprtnice ;-)
Vad bra det blev med korgen ..
Där är ju våra mössor Åhh.. vad barnen älskar dom, det är lite varmt för att ha dom i Göteborg just nu men det bryr de sig inte om, mössorna skall på! ;-)

Anonym sa...

Såg framför mig när jag pratade med dig, allt trassel i lådan.

Får faster önska sig en rosa mössa i julklapp? :)

/C