lördag 18 oktober 2008

Terapi efter kalaset...

Efter lördagens barnkalas var jag helt utpumpad...
Mannen och barna skjutsade Momma till tåget å jag fick en stund för mej själv, när de kom tillbaka klädde vi på oss allihop och gick ut och njöt av hösten.
Maja frös iof hela tiden å ville gå in... Hmm... så mycket för njutning...

Jag hade köpt på mej alldeles för mycket ljung (som vanligt) och gick lös på alla ute krukor...
Kolla... Är faktiskt ganska nöjd så här en vecka senare :)



Foto: Privat

På baksidan har vi en liten stuga... Ska bli ett grillhus så småningom men idag fungerar det som förråd (helt otippat att det skulle bli så) kan ärligt erkänna att det är det absolut största som jag någonsin har "inpulsköpt"....

Denna växt nedan på bild heter Hebe... Är det någon där ute som vet om man kan ha denna växt inne?
Har köpt en sån där kruka som lyser men den är så himla grund så jag vet inte vilken form av uteväxt som skulle överleva i den..
Har beslutat oss för att använda den inne i stället som "natt-lampa" i barnas rum...


Foto: Privat
Se bilden nedan... Som jag sa är jag duktig på att "förköpa" mej när det kommer till växter....

Foto: Privat

Här har vi en "dagbild" på hur det blev i vårt lilla hörn. Mannen har köpt en sån där "lysande boll"... Foto: Privat

Blev riktigt fint på kvällen när mörkret kom! Tycker jag i alla fall!

Foto: Privat

För kolla: Foto: Privat

Visst blev det mysigt?

Nej nu ska jag packa in kidsen i bilen, fara på macken å handla det som saknas...Ska baka äppelpaj som vi ska ta med till några vänner ikväll.

Har lyckats med konststycket att bjuda bort oss på middag :)

Å då står vi för efterrätten.

Har jätte många äpplen hemma så det passar bra med en smulpaj med vaniljsås :)

Får se om det blir som jag har tänkt mej å kanske kanske att jag kan lägga ut en bild på pajen...

Ha en jätte bra lördag allesammans!

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Widénskan sa...

Åh vad fint det blev!!
Duktiga du!!
ha så jätte trevligt på middagen ikväll om vi inte hörs innan.
Stor kram
/ C

Skomakartummen sa...

Den fina lysbusken vill jag ha... har funderat länge på den men nu när jag ser dina bilder så ska jag ta och köpa mig en sådan... var har du hittat din? Fint med dina ljung... kram sari

Brunkullan sa...

Jättefint! Vi har en sån boll i stugan, men tänkte köpa ett par stycken och ha här hemma också!!

Köper också för mycket blommor! Men jag lyckas alltid hitta någon extra kruka och lura i Tommy att inköpet var MYCKET genomtänkt..hihi;)

Susanne