tisdag 7 oktober 2008

Robinson samt "skit"-prat

Läste på Aftonbladet att Tv4 har bestämt sej för att köra Robinson en vända till....
Fundering över detta är: Varför skicka iväg en grupp med människor till en tropisk ö när vi har en egen vildmark här hemma som kan vara minst lika svår att bemästra?
Mannen har hela tiden tyckt att det är lite "fusk" att få åka iväg till en ö där maten växer hög, det är varmt om dagarna å i vattnet simmar fisken...
Varför inte skicka iväg en grupp till fjällen??? Sommar som vinter. Det kvittar lite för det kan vara nog så svårt att leva på fjällen även på sommaren...
Skulle det inte vara en idé att två grupper får åka norr över och ska se till att de kan lagra mat så de har över en vinter samt fixa boende som klarar av det svenska klimatet?
Varför åka utomlands när vi har extrema väder här hemma?

Skulle vara tufft å se en "city-brud" klara sej i den svenska terrängen... *mooahhhaaaa*
Jag själv skulle inte klara det å det är väl därför jag vill se det på tv.... *ler*

Har nu på morgonen haft en "skräck-upplevelse" med toaletten.... Nej jag har inte ramlat i (som sonen har gjort vid ett flertal tillfällen...)
Jag hade varit på toaletten och ja gjort nr 2 vilket alla människor gör förhoppningsvis minst en gång per dag, då jag spolar ser jag till min förskräckelse att vattnet inte rinner undan....
Skit (i dubbel bemärkelse)!!!!
Vattnet rinner iof undan men pappret (odyl... behöver kanske inte närmare beskriva vad jag menar där... använd fantasin vet ja....) sitter liksom fast i själva "utsuget"... Ja jag vet det finns inget utsug på en toalett men förklara bättre själv då... *ler*
Väntar tills vattnet har sjunkit undan å spolar igen... "Försvinn försvinn försvinn", säger jag högt men icke!!!!
Springer upp på toaletten uppe å spolar för att se om det är stopp i hela systemet! Det är det inte!!!!
Springer ner igen och spolar... Inget händer....
Håller på så ett par gånger å ser att det faktiskt sakta men säkert "rör" (hahaaa vits utan att jag tänkte på det....) på sej åt rätt riktning om jag så säger...
Bestämmer mej för att låta allt vara en stund å tar en promenad med Doris...
Undertiden tänker jag ut vilka olika "tillhyggen" jag ska använda om det visar sej att skiten sitter kvar när jag kommer tillbaka!
Väl hemma igen provar jag och spola igen å då rör det sej ytterligare åt rätt håll...
En spolning till å det efterlängtade ljudet : Scchhvoooosh kommer!!!!!
Härliga tider!
Inget stopp i toaletten idag!!!! Lycka!

För att spinna vidare på detta "skit"-ämne kan jag berätta om en liten "sak" (liten å liten....) som inträffade i somras när sonen E hade en kompis på besök...
De lekte på som vanligt ute på gården å hade jätte kul, själv höll jag på att fixa med gräsklipparen tror jag som för tillfället vägrade att samarbeta.
Tittar upp och ser min son E och hans kompis ute i skogen bakom en buske, med byxorna nere vid knäna....
Ehhh... Hmmm... Ursäkta en nyfiken själ men vad gör ni??? Undrar jag...
E ropar att han bara har kissat men att hans kompis K har både kissat å bajsat...
"Va??", säger jag, "vad har ni gjort sa du???"
Jo mycket riktigt... E hade bara kissat... men det hade inte K.....
K vägrade att gå tillbaka till huset med byxorna nere vid knäna å krävde att jag skulle komma med papper och torka honom där och då...
För någon kunde ju se att han var naken... Lilla gubben! *ler*
Ja jag kan säga att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle behöva plocka människobajs med en hundbajspåse....
Jag var tvungen att fråga K's mamma när jag träffade henne senare på dagen om de i familjen brukade gå ut i skogen för att "uträtta sina behov"... *skrattar*
Gissa om jag möttes av ett gapskratt?!
Ja det var höjdpunkten på den dagen, eller inte... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Widénskan sa...

*fnissar*
Ja jag hade gärna sett "citybrudar i Fjällen* hihi..
Men räknas jag som det nu...??!! NÄEEE VA?!

Brunkullan sa...

Hihi...jo det gick ju nått program från Australien tror jag..om några USA donnor i högklackat skulle träffa en rik karl. De tog med hela långklänningstassen och hamnade mitt i Australiens urskog med den rike mannen som visade sig vara en riktig crocodile dundee:D

Tillslut var det bara en kvar, men jisses så mycket brutna naglar odyl som hände under tiden..hihi!!

Ser gärna en svensk variant i fjällmiljö:D


Susanne