tisdag 28 oktober 2008

Hoppet lever!!!!

Igår kväll packade vi upp vår nya sänggavel. Den är större eller snarare högre än vad vi trodde från början men det kommer att bli jätte bra... När allt är klart....

Det som är kvar att fixa för själva sängen är bakom den nya gaveln, av någon anledning har elektrikern satt dit en mastodant-eldosa vilket gör att sängen sticker ut ca 5cm ut från väggen å är det sen tänkt att man ska kunna använda själva uttaget för diverse kontakter så sticker sängen ut ytterligare ett par centimeter... Dumt!!!
Ska försöka få till det på något sätt... Mannen pratade om att vi kunde ta ett stämjärn å knacka ur i vår fina vägg som gör att eldosan kan försvinna in lite mer i väggen...

Ialla fall passade vi på att lyfta in våra nattduksbord... Mannen kom med ett förslag... (????) "Skulle vi inte kunna tänka oss att måla om nattduksborden i vitt?", säger han så där bara taget ur luften.... "Jo det skulle vi absolut kunna göra...", säger jag lite försiktigt då jag inte vill verka alldeles för "glad"... (Detta är ju något som jag har tänkt att göra ett tag nu... Antingen målar vi borden eller så får dom flytta in i barnas rum....) "Å så skulle vi kunna byta knoppar när vi ändå håller på", säger jag å döm om min förvåning när han är med på det med.... *skrattar*
Det finns fortfarande hopp alltså... *skrattar*

Ja men så här blev det i alla fall...
Mastodantkartong för en mastodantgavel... Har aldrig haft en sån här stor kartong hemma någongång tidigare....Foto: Privat
Work in progress....
Foto: Privat
Kolla va?! Visst blir det bra???
Å vill bara klargöra att klockan var inte 0.22 när vi satte upp gaveln... För den som är observant och kollar på klockan så står det 0.22... Är kl 0.22 har jag sovit gott i många många timmar...
Nej vi hade satt i kontakten och upptäckt "problemet" med dosan på väggen...Foto: Privat
Nu syns inte sängborden så himla mycket men tänk er dom vita å nya knoppar... *tjjoohoooo*

Alltså jag älskar verkligen min Mann! (Finns risk att jag kanske nämnde denna idé om att måla sängborden för ett tag sedan men det är alltid lika roligt när de kommer med en "egen" idé...)

Nej nu ska jag ta å utmana några tydligen... *ler*

Mu för nu;)

Inga kommentarer: