torsdag 23 oktober 2008

Eikkala

Alltså sedan en tid tillbaka har jag varit inne på bloggen
Eikkala - Den lilla inredningsbloggen
Å njutit av både bilder och text samt fått en massa inspiration!

Igår kväll då jag hade mitt dagliga kvällssamtal (knepig sammansättning av ord...) med min vän C pratar vi om denna mysiga blogg och så säger hon, "Ja men har du sett hennes webshop då?", vaddå webshop???
Alltså gå in på Eikkala.com!!!! Bara ett tips då men absolut värt att besöka!!!!!

Kolla bara denna fantastiska lykta:Bild lånad från Eikkala.com


Har i skrivande stund ingen bra plats för denna lykta men funderar starkt på att köpa två av denna sort istället:

Bild lånad från Eikkala.com

Vi fick i inflyttningspresent (tror jag det var) av svärföräldrarna i Vemdalen (har lyxen att ha två svärmödrar, en i Sundsvall och en i Vemdalen...) två stycken jätte fina lyktor som vi har haft hängandes ute på bron men om det var förra året eller året innan så gick den ena sönder (klarade inte ett fall mot en stenplatta... Konstigt va?) Fick då två nya av min kära svägerska, å de är jätte fina men aningens för små...
Vi vill gärna kunna ha blockljus i så de brinner länge, det får inte riktigt plats i lyktorna som vi har idag... Tyvärr...
Har haft som "tradition" förut att på fredagarna släcks utebelysningen å då tänds lyktorna å så har vi ända fram till söndagen då tänds utebelysningen igen...

Hmmm.... Tåls att fundera på ett ev. inköp av dessa lyktor..
Äh... lägger detta inlägg under Önskelistan å hoppas att Mannen läser det å så kanske jag kan få ett ok den vägen... *ler*

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Brunkullan sa...

Ja lyktorna är så fina. Har två liknande i stugan, men zinkfärgade. Tycker absolut maken borde ge dig två:)

Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad fina lyktorna är:)
Ska genast ta emot ditt tips tacksamt och kolla in där.
Kram Lallis

Malin Winbladh sa...

Tack för tipset, ska kolla in Eikkala.
Hälsningar
/Malin

Skomakartummen sa...

Hallåjsan... Roligt att du tyckte om mina lyktor för jag satte precis ner priset på dessa (dock inte den franska) Har erbjudande i butiken, vill även att ni på nätet ska samma möjlighet... *ler* Ska försöka plåta i helgen alla härliga zinkkrukor och julgrejer som förhoppningsvis står hos mig i morgon *håller tummarna*

Ha en härlig dag
Kram sari