lördag 10 januari 2009

Ett barn grundlurat å det andra kräks... *phust*

Ja va faan ska man göra då???
Sonen hade namnsdag igår... Det var Gunnar... Ja jag vet Gunnar.... Alltså dottern har andra namn Paulina efter Mannens farmor å då ville jag att sonen skulle ha något efter nån på min sida å då min pappa heter Gunnar i mellannamn, min morfar heter Gunnar som tilltalsnamn samt en morbror som heter Karl-Gunnar så var Gunnar givet för mej....
Tänkte dock att detta skulle gå lite "omärkt" förbi men icke!!!!
Dottern var väldigt snabb på att snappa upp just Gunnar, hon var 3 år då vi döpte sonen så efter dopet ropade hon Emil Gunnar varje gång hon ville honom nått....
Ja å så var det alltså Gunnar igår.... Vi har en regel här hemma som säger att den som har namnsdag får bestämma middag å "guess what"... Sonen vill alltid på McDonald's....
Å jag kände i ärlighetens namn att jag orkade inte sätta mej i bilen med två yyyber trötta barn igår så vi sa inget kort å gott....
Så imorse sa vi "grattis på namnsdagen...." Ja jag förstår att endel kan tycka att det är elakt.... Men hallå.... Grabben är halv fem.... Har inte lärt sej att läsa än.... *ler*
Ja sagt å gjort, när Mannen hade jobbat färdigt kom han å hämtade sin förväntansfulla (nooot) familj å "Mot McDonald's"....
Väl där insåg vi att vi inte var ensamma om att ha tänkt tanken på McD....
I helgen är det nämligen en stor skoter tävling å samtliga skulle jag kunna tänka mej skulle äta hamburgare till middag... Å de var i lite olika skick de som åt.... En del var dräng-full... En del var på väg att bli dräng-full å en del var halvnyktra å några körde bil.... (Hoppas de var nyktra...)
Men tänk tanken... Ni kommer in på McD å förväntas lukta fritös, hamburgar os och annat äckligt å så luktar det helt underbart.... Det luktar skoter!!!!! *ler*

Ja vi var i alla fall där å åt, Momma bjöd på efterrätt, sedan var det inköp av lördagsgodis....
Förra veckan var min vän Christine magsjuk å enligt hennes mamma som jobbar på akuten är en stor smitthärd just lösvikts godiset, detta tänkte jag verkligen på idag så vi valde att köpa färdiga små påsar å så blandade vi hemma...
Men...
Efter en stund blev dottern vit om nosen å sa till Mannen att det smakade kräk i munnen...
När hon säger så vet jag att det bara brukar handla om sekunder...
Det gjorde det även idag men alltså vilken kämpe vi har till dotter!!!!
Ja hon kräktes i alla fall ganska ordentligt så nu går en annan i "väntans tider".....
Å mår så där jäkla "sympati illa...."

Då undrar man ju om det var maten, eller godiset i alla fall eller kan det ha varit kombinationen?
Tyckte iof att hon såg lite svullen ut om magen tidigare idag... Vet att jag i alla fall tänkte tanken för hon har aldrig haft en tillstymmelse till mage... Hon hade vänligheten att lämna den kvar på mamma....

Så nu vete fasikens... Dilemma.... Om det inte kommer nått mer nu då... Kan hon gå på skolan på måndag eller ska jag hålla både henne å sonen hemma?
Brukar i regel vara super noga med att ha båda hemma så fort det är just magen som äcklar sej men nu vet jag ju inte ens om det smittar...

Ja ja den som lever får väl se... Men det blir inget mer godis för mej i dag i alla fall!

Å innan jag slutar måste jag bara berömma min vän Christine som håller på att sluta röka!
Oavsett hur det ser ut imorgon har du ju i alla fall inte rökt idag... (än då.. å vad faan skulle det göra om du gjorde det? På ett igen bara!!!)
Själv har jag varit rökfri sedan årsskiftet 1996/1997 å anser fortfarande att jag är rökare... En gång rökare alltid rökare! Självklart hoppas jag att jag aldrig kommer att börja röka igen men jag kan aldrig säga aldrig!
Usch nu mår jag verkligen illa...

Mu för nu :}

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja verkligen riktigt bra att sluta röka. Det är det inte alla som klarar..hrm hrm..

Men inte kräks!Stackarn. Hoppas att det lugnar ner sig och inte blir något mer.
Kram Lallis

Brunkullan sa...

Å nej! Inte kräks igen! Hoppas det var mc donalds maten och inte nått som ni blir smittade av! Kan ju varit nått i just hennes mat!

Krya på er!

Gunnar är ju jättecoolt namn! Tycker det är stentufft!
Om jag fick en son idag skulle han nog heta Sixten! Heller Sigge kort och gott:)
Mina barn har också lite "gamla" namn.
Tobbe heter LARS (efter låtsasmorfar) GUSTAV (efter halva släkten på både min och Tommys sida) TOBIAS (Bara för att det var så fint tyckte vi då -94..jag gillar det än, men som sagt idag hade det nog blitt en Sigge..hihi).

Jonte heter OLOF (efter min pappa som hette det som andra namn och namnet finns även på Tommys sida) SALOMON (första namnet på Tommys släkttavla) JONATHAN (Tobbe valde namnet. Jag ville Albin och Tommy ville inte någonting egentligen..haha).

Gillade också let´s dance igår! Morgan Alling! Och Magnus! Och Laila! Och Magdalena! Och även Mojje var bra!

Ändrade helt uppfattning om Magdalena Graf när jag läste hennes bok! Det finns mycket bakom det ytliga! Jag gillar henne skarpt:)

Och som sagt!
Krya på er!

Susanne

Widénskan sa...

Hoppas hoppas hoppas att du klarar dig från kräksjukan nu!!!

Tack för uppmuntrande ord och än en gång undrar jag vad du gör såå långt borta. Och ÄN EN GÅNG.. kommer svaret.
- Driver en butik.
Men vad FAN jag saknar dig ju. & jag saknar era barn , trodde väl aldrig i hela livet att jag skulle kunna tycka så mycket om andras ungar.
Önskar jag vore nära så jag fick uppvakta Emil och komma med en "kryapådig-present" till Maja!!!
Tjo!

Brunkullan sa...

Såg att du var orolig att dina grannar var inblandade i fotbolls..ja vad ska vi kalla det..? Mobbing? Tjafs?...Alla ord passar nog in!!

och nej! De är absolut inte inblandade!

Dina grannar känner ju jag, och de är super trevliga! De skulle aldrig sjunka så lågt:D

Det här rör sig om en mindre grupp, mindre intelligenta vuxna varelser som gärna hoppar på andra, och helst andras barn!! Och som dessutom för över beteendet på sina egna barn!
Och de är, icke förvånande, för dumma för att inse vilka idioter de är!
Och de har betett sig lika i alla föreningar där de figurerat, så det lär pågå på samma sätt år efter år tyvärr, var än de hamnar!!
Nya offer bara!


Susanne

Anonym sa...

hej!
kom inte ihåg att halv5 heter gunnar.hoppas ni slipper magsjuka,
ni har väl haft nog nu med sjukdommar. krya på er kram farmor

Anonym sa...

ojojoj kräks är inte kul, i någon ålder och oavsett anledning..

Jag hade också lurat mina barn på namnsdagen.. hahaha

hoppas du klarar dej ifrån kräkningarna..

// Mia i Betongvillan