tisdag 6 januari 2009

Trött Mamma-Mu

Morgonen började aningens tidigare än vad som var planerat....
05,15 ramlade sonen in till oss å i ett ytterst svagt tillfälle sa jag att det var ok att ligga brevid mej...
Nu var det inte så mysigt som det har varit tidigare... Jag har alltså en son som fullkomligt älskar "runda kvinnor".... Ja hur ska jag förklara detta så ni förstår?
Han älskar att nypa i "hullet" å då gärna det på överarmarna även kallat för gäddhänget...
Sedan är han helt galen i mina lår... (kul att någon är det)
Jag kan inte gå omkring utan byxor för då blir han alldeles till sej å ska "nyyyyypa" som han säger...
Samtidigt som han nyper biter han sej i tungan... Hmmm är det nu vi ska börja oroa oss???
Han hade ialla fall väldigt svårt för att "komma till ro" imorse vilket gjorde att jag hade svårt att somna om... Somnade väl om runt 06,30 skulle jag tro å när Mannens väckarklocka ringde vid 8 tiden då var jag mer död än levande...
Varför blir det så?
Varför kan man inte få sova en sån där härlig lätt å mysig sömn när man har somnat om?!
Nej man ska sova så man känner sej som en betongvägg å är alldeles "bakis" när man vaknar?!
Why???? I tell u why?????

Väl uppe bestämde vi oss, jag och kidsen då Mannen jobbade, för att försöka hitta golvet i gästrummet/förvaringsrummet/rummet som gud glömde....
Gick ganska bra!
Spelade Michael Buble eller Bubbel Micke som Mannen har döpt honom på höööög volym...
Så pass hög volym så vi höll på att missa .... "dagens samtal".....

En av sonens kompisar ringde å ville leka... Han har varit borta hela jullovet så gissa om det var en lite lätt upprymd kille som bara ville ses... *skrattar*
Sagt å gjort rummet som Gud glömde kan han glömma bort ett tag till....
Kalle kom hit å Kalles mamma Anna tog med sej min dotter som skulle hem till en av deras grannar... Praktiskt!
Men ack vilket tempo det blir på två killar.... *phust*
Först var de ute å åkte madrass i vår ploghög sedan kom de in som två virvelvindar, sonen fick visa alla julklappar som han har fått å givetvis blev det diskussion om vem som skulle använda vilken sak?!
Jag säger igen.... Why???
Sonen har aldrig några problem att låna ut saker å ting till höger å vänster men ibland blir det som att det låser sej liksom.... "Mitt"... kläms fram med en butter min....
Efter en viss medling av Mamman i familjen å viss muta med grillkorv, bröd å chokladmuffins som efterrätt så löste sej allting...
Å det verkade nästan som att luften gick ur dessa små underverk.
De placerades i soffan framför filmen Alwin å gänget.... Har ni inte sett den så gör det!!! Det är super rolig...
Väl bänkade i soffan kom kärleksbeviset mellan dessa två små krumelurer..
Flera smällpussar på munnen blev det... Ja alltså vad kan jag säga?!
Min son är ju som sagt halv fem å Kalle är ju ett helt år äldre...
Men gulligt var det i alla fall....
När klockan började närma sej 15,30 var jag ganska trött.
Dottern ringde å ville hem å Kalles mamma Anna tog då med henne å hämtade Kalle här hos oss...
Hur kommer det sej att man kan bli så trött av att inte vara med å leka med dessa två killar??
Det är ju inte som förr då man fick vara med å medla fred titt som tätt eller bygga lego eller köra med bilar eller vad det nu kan ha varit...
När Mannen kom hem från jobbet runt halv fem, ja klockan halv fem inte någon ålder här inte....
då var jag så himla trött så jag fick gå å lägga mej en stund...
Å vilken stund det blev sen då...
Alldeles själv i sovrummet med Discovery på tv:n å en snarkandes Mamma-Mu...
Vaknade lagom till middagen å sedan har det varit Bolibompa å nattning av kidsen...
Känner mej redo för ett bad å sedan hopp i lopplådan tror jag...
Förstår ni nu hur trött jag är?!
Fattar nada!
Men det blir bättre imorgon för då ska jag starta dagen hos frissan!!!!!!
*tjoooohoooooo* vad det ska bli härligt!
Är sjukt långhårig för att vara mej å vill ha någon rolig ny färg på håret!
Brukar sitta i stolen å säga.... "Använd din magi och kundskap"...
Har aldrig några egna idéer vilket kan vara lite tråkigt ibland men va fasiken blir det fel växer det ju ut igen å med tanke på alla längder å färger å tuppkammar ådyl som jag har haft så är jag inte så noga med håret...

Nej nu ska jag försöka läsa ikapp hos er andra!
Men dagen har varit bra, ingen tvekan om det men låååång!

Kram Banan å Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, förstå om det håller i sig vilken lycklig eller möjligtvis olycklig kvinna han kommer att ha när han blir stor!
Härligt att gå till frissan det skulle jag också behöva.

Kram Lisa

Anonym sa...

Oj satt här och skrattade när jag i min fantasi såg nypandet äga rum.
Ha en bra kväll! kram anna

Anonym sa...

Oh jag håller med, vad energi dessa små varelser kräver, dottern har varit ledig från dagis nu i över en månad och jag är totalt urholkad, fast hon gör ingenting hon är bara full av energi,ideér,tankar,funderingar,prat och sång..halv tre på eftermiddagen är det jag som funderar på att ringa ..BRIS..eller nått *s*
Mu gott
Kram