fredag 23 januari 2009

Stegräknare

Vi har haft stegräknare här hemma i säkert över ett år om inte längre...
För egen del har det inte blivit av att jag har använt den å för Mannen vet jag inte riktigt...
Vet inte varför jag bad Mannen ta fram räknaren men är väl nyfiken på hur många steg man tar på en dag utan att göra sej till liksom...

Igår var det Mannens tur att ta Doris på hennes kvällspromenad så han satte på sej räknaren å lyckades med bedriften att ta 3036 steg på vår runda som är 5 km...
Således var det min tur ikväll...
Hmm...
3036 steg.... Med tanke på hur vår fysik skiljer sej borde jag nog få till fler steg än så men inte trodde jag att det skulle bli det dubbla.... *skrattar*
6809 steg blev det för mej!!!!!
Å då enbart på min promenad med hunden...
Hur många steg tar jag då totalt en dag???
Det ska jag kolla upp!!!
Var så säker *ler*

Så nu efter mina 6809 steg tycker jag, om jag får säga det själv alltså, är jag värd ett glas vin å färska räkor.... Eller?! (Säg emot om ni törs... ;) ).

Ha nu en toppen bra fredagskväll alles zu sammen...

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Isstjärnor i fönstret sa...

Du är värd två glas!
//A

Angelica sa...

Du är för rolig... stegräknare låter livsfarligt!

Jag är dunderdålig på motion... Jag får jaga barnen istället ;D

Ha en mysig kväll och var inte för snål med vinet - du måste ju fira!

Kram

AngelicaE

Sjabbig men chic sa...

Men det är ju det jag säger: när man börjar räkna så inser man att nää jag får nog lov att sätta mig ett tag!;)

Kram Lisa

Maria sa...

Håller med, det är du definitivt värd. Njuuuut! Kram M

Anonym sa...

bra jobbat man ska gå ca 10.000steg om dagen och det gör du lätt om du går ut med hunden varje dag. kram

ps. takira är bra men utspelad. ds