fredag 2 januari 2009

Vi har olika "former" i familjen som vi tillber... Men det funkar...

Imorse (eller morse...) något har hänt under detta jullov... Barnen sover som stockar på morgonen å jag har inte kommit ur sängen tidigare än 9 någon dag?! Fatta va?!
Så här länge som jag har sovit under detta jullov har jag inte sovit på över 7 år... Så blir det med morgonpigga barn. Visst jag har hellre morgonpigga barn är kvällspigga.... Men då sonen i alla år fram tills förra sommaren har vaknat å det har stått 04.någonting på klockan är det inte så himla latjo... Men nu åter till denna "morgon"...
Efter frukosten runt 10 tittar jag ut igenom köksfönstret å säger åt barnen att nu tycker jag att vi ska be om lite mer snö.... Visst vi har snö men jag vill ha mer! Mycket mer!!!
Dottern sätter sej således vänd mot himlen å knäpper ihop händerna, blundar å ser väldigt (lite för tycker jag) allvarlig ut å säger: "Käre Gode Gud gör så att det börjar snöa lite, tack. Amen", ja säger hon sen, " Amen måste man alltid avsluta med för annars vet inte Gud att man är färdig..."
"Ehh... ok", säger jag... Är inte av det "troende slaget".... Eller jo det är jag väl men inte på Gud utan på något annat... så jag säger "Universum!!!! Nu vill jag ha mer snö!!!!" Bestämt! Nästan så jag slog näven i bordet liksom...
Sonen har suttit stilla å tyst å funderat under tiden å säger helt sonika: "Tomten jag ska ha mer snö!"

Summan av kardemumman är att vi helt enkelt tillber olika former jag och kidsen.... Mannen skulle nog be till den allsmäktige guden Polaris eller Skidoo eller nått annat heligt *ler*
Behöver jag nämna för er att det faktiskt började snöa vid lunchtid???
Visserligen bara lite, för att sedan avta helt men nu på kvällningen har det kommit igång igen...

Nu när jag har suttit å skrivit detta inlägg har sonen "pockat på lite uppmärksamhet"... Så här gick kommunikationen...
Sonen: "Är det speielt med kolan?"
Jag:"Speielt???"
Sonen: "Ja pappa sa att jag skulle fråga så... "
Jag: "Vad är speielt då?"
Sonen: "Jag vet inte........"
Jo jag fattade att det var speciellt han menade men ibland kan jag inte låta bli å retas lite... *ler elakt*
Mannen hade köpt Coca Cola till vårt fredagsmys men inte fattade jag det heller... Trodde han pratade om hallonkolan som vi har hemma.... *ler*
Ytterligare en grej som jag måste berätta....
Mannen har infört ett nytt "räkna system" för barnens åldrar hos oss. Det gäller inte för oss "gamlingar" utan enbart för barnen...
Sonen är nu 4 och ett halvt år således är han halv fem?! Å dottern är snart 7 och ett halvt år å således är hon halv åtta?! Klart som korvspad eller???
Inatt vaknade sonen, skulle absolut inte somna om själv då han sittandes i sin säng, gråtandes så han fick hicka klämde ur sej: "Mammmmmaaaaa jag är alldeles för liten för att sova sjääääälvvvv jag är ju bara halv fem.....".....
Ja vad säger Mann?

Mu för nu kanske?! ;)

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Mann, säger att det är gulligt! Skitsamma vad man tillber bara det funkar och sonen kör väl ett väl beprövat koncept för tomten kom väl med det han önskat. Alltså, det funkar!

Kram Lisa

Anonym sa...

hälsa sonen att man kan visst sova själv när (mann) är halv fem.
puss farmor

Malin Winbladh sa...

Visst är de rara, min lille tvååring utbrast under bröllopsmiddagen när efterrätten (glass med vispgrädde, hjortronsylten hoppad han över)
-Äntligen rikitg mat!
God fortsättning
/Malin

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Men välkommen tillbaka!

Det var ett tag sedan jag hörde något ifrån dig!

Hoppas allt är bra! Kram Sanna

Skomakartummen sa...

*ler* dessa små... Be till tomten var en annorlunda form. Eftersom ni fick snö måste någon bön ha blivit hörd *ler* kram sari