fredag 2 januari 2009

För ett år sedan...

Hallå alles zu sammen..... *ler*

Nej jag har inte "sinat", jag har inte varit dödssjuk, jag har bara inte haft tid, ork, lust att sitta framför datorn de senaste två veckorna... Mest ork tror jag...
Som vanligt när jag ska vara ledig en tid drar jag igång ett lite större projekt här hemma...

Förra året tog Mannen med sej kidsen till Vemdalen då han var ledig i mellandagarna å jag skulle få vara hemma lite själv... Var det tänkt i alla fall...

Blev inte så....

Gick med bestämda steg in till min granne, Conny som jobbar som målare, frågade om tapeten i köket var övermålningsbar för nu jäklar skulle den där lilla skära tonen bort från mitt kök...

Alltså tanken var att jag bara skulle måla lite vitfärg på väggen.... Tanken var så... Verkligheten blev dock en annan...Conny följde med hem å sen var projektet 1000 gånger större än vad som var tänkt från början... :)

Hans fru jobbade hela helgen så han hade vänligheten att hjälpa mej....

Han målade taket (för det måste man tydligen om man bara vill måla om lite på väggarna...)
Han bredspacklade hela väggarna (för det måste man tydligen om man bara vill måla om lite på väggarna...)
Sedan var jag iväg å köpte en alldeles underbar tapet som det givetvis var mönsterpassning på... Äsch tänkte jag.... Det är väl som att lägga ett stort pussel, eller???

Någon som har lagt ett jätte jätte stort pussel på en jävla vägg någongång???? Å med klister på???
Nej tänkte väl det.... Conny satte upp de första 3 våderna sedan skulle jag ju klara mej själv... Visst va?! No problems, eller???

Vid detta laget hade familjen redan kommit hem till ett hus i totalt kaos.... Köksbordet stod i vardagsrummet å det var man tvungen att antingen klättra över eller krypa under för att komma upp i trappen....
Jag gjorde verkligen flera tappra försök med tapeten... Men efter en stund gav Mannen upp å gick in till Conny å sa att nu får du nog komma å hjälpa till för nu gråter frugan....
Ja det gjorde jag verkligen... Stod i mitt kaos till kök/hem, tapetklister överallt, en tapet som var ganska dyr å alldeles för besvärlig att sätta upp....

Riddaren (läs Conny) kom med sina vita målarbyxor å satte upp resten...

Phu.... Blev alldeles matt bara av att gå igenom denna händelse igen....
Foto: Privat
Bilden är tagen 2007-12-23, bästa bilden på hur väggarna i köket såg ut innan förvandlingen sedan att en långhårig å vansinnigt kladdig son fick följa med på bilden... Se det som en bonus... *ler*
Vad han äter??? Grillkorv med bröd å räksallad.... syns inte det ganska tydligt... *skrattar*
Foto: Privat
Detta är taget alldeles innan mitt lilla sammanbrott...
Men fint som snus blev det i alla fall...
Foto: Privat

Foto: Privat

Mannen fick en idé som jag tyckte var fantastiskt bra!

Jag ville absolut ha svarta lampknappar å elkontakter i mitt "nya" kök så varför ge sej ut i mellandagsreahelvetet när det finns svart sprayfärg i garaget?!

Sagt o gjort... Här är resultatet!

Foto: Privat
Blev superbra! Det enda som jag var fundersam över var om färgen skulle börja "flagna" efter ett tag men icke! Sitter som berget... *ler*
Två veckor efter att jag och Conny hade kämpat (ja jag kämpade verkligen!!!) med tapeten fick jag en ny "snilleblixt"...
Jag och sonen grabbade tag i varsin hammare å så här blev resultatet....

Foto: Privat

Foto:Privat

Har ni någonsin hört uttrycket "slänga pengar i sjön"???

Foto: Privat
Ja ja... Detta var alltså julhelgen för ett år sedan.... Å man kan kanske hoppas å tro att jag har lärt mej något av detta... Att man kanske ska ta det lite lungt på julen men nej så lättlärd är inte jag... *ler*

Återkommer senare med en uppdatering av dotterns blivande rum... *ler*

Mu för nu ;)

Ps. I'm baaack *ler* Ds.

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Numret till Conny, tack!;)
Skitsmart med svart sprayfärg. Varför gå över ån när man har sprayfärg i garaget!
Och tapeten sen, vilken skitsnygg tapet!
Och nu dotterns rum... Är det Conny som har fått något att göra i mellandagarna igen?

Kram Lisa

Anonym sa...

Skogsnuvan ler lite och känner igen sig. Man lär sig med åren i alla fall kan jag trösta dig med. Att sätta upp mönsterpassade tapeter hör inte till nybörjarstadiet precis det vet jag som också prövat och misslyckats. Det tyder i alla fall på en sak: MOD

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Vad fint det blev med den nya tapeten. Verkligen harmoniskt! Ha de gott. /Emmy