fredag 9 januari 2009

Let's Dance, LA Ink, Dakar

God kväll mina vänner!

Har nu sett på säsongsstarten av Let's Dance, vilket är något som jag inte brukar titta på...
Har inte sett på Fru söker Fru eller vad det heter, dock pratade vi om ensamstående mamma söker man på jobbet idag...
En kollega till mej är singel, 50 plus så varför inte anmäla henne??? För mamma är hon oxå samt mormor...
Gissa om vi skrattade gott då vi snabbt döpte om programmet till Ensam Mormor söker Man.... *moahhhaaaa*

Ja men nu åter till programmet ikväll.
Är grymt imponerad av samtliga deltagare, dansare som "elever"...
Fyra stycken tyckte jag skilde sej från dom andra..

1. Magnus Samuelsson... Har träffat mannen i verkligheten ett par gånger på olika Fitness mässor som jag har varit på (i min ungdom.... Tränade som en gnu, levde lite "annorlunda" emot livet idag....) är mycket mycket större i storlek än vad som kom fram på tv...
Å få honom att röra sej som han gjorde på tv?! Impad är inte riktigt rätt ord känner jag....
Är fortfarande väldigt intresserad av styrkesport och brukar kolla på Stongest Man osv å där riktigt dryper det av testosteron... *ler*

2. Blondinbella eller vad hon kallar sej.... Är väl en av dom få i "bloggvärlden" som inte har varit inne på hennes blogg men glädjer mej mycket åt att det går så himla bra för henne!
Tycker att hon är skit modig som ställer upp i ett sånt här program... Skulle inte jag göra om jag var i hennes ålder... Snacka om självkännedom! Å i den åldern... Shit vad ska det bli av henne?
För var det inte i dom sena tonåren tidiga "20-talet" som man bara ville följa alla stilar och mode som fanns å allt som var "pinigt" sög??? Tufft alltså!

3. Killen som var med i Arn.... Har inte någon aning om vad han heter men liten, rödhårig å dansade ju som en guuuud!
Fatta å se honom om ett par veckor?! Sjukt bra! Trodde att det skulle vara en ny Peppe Eng men icke! Skenet bedrog nått så vansinnigt! Å så såg det ut som om karln hade roligt oxå... *ler*

4. Sist men inte minst Magdalena Graaf! Va vilken kvinna?!
Jag gillar henne... Har haft ett liv i sus å dus, lyxhustru (om det nu finns något sånt begrepp när man är hemma å tar hand om både hus, barn, hundar samt make...)
Nej jag kan inte säga varför jag gillar henne men jag gör det! Go Girl!!!!!

Sitter nu å skriver i pausen på Discovery.... Kat von D's nya tatoo program startar idag!!!!
Har följt Ami på Miami Ink å Chris Garver men nu är det Kat's tur...
Fantastiskt duktig på att tatuera.
Jag är sjukt intresserad av tatueringar men är helt "omålad" själv... Har en Mann som är tatuerad men själv är jag så rädd för nålar så det är helt enkelt inte ett alternativ men jag ser dom gärna på tv... *ler*

Ytterligare nått som jag gillar å kolla på just nu är på Eurosport... Dom sänder Dakar rallyt!!!!
I år går det inte i Afrika dock pga terroristhoten.....
Så då åker vi till sydamerika då å till Argentina å Chile!
Coolt!
Vi har ju några svenskar som är med å jag håller alla tummar jag har... Hörde dock ett rykte på jobbet idag att vår Tina Thörner blivit diskad... Detta hände när jag hade somnat igår så då borde det inte gillas va?!

Nej nu är reklamen på LA Ink slut så nu ropar Kat!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

mmmm *nickar* Jag håller med dig HELT!!! Jag stordiggar Magnus Samuelsson, hela han är som en enda stor go Bamse. Och Magdalena, det ÄR nåt visst med henne.

KRAM från Eva

Sjabbig men chic sa...

Jag följer också Miami ink och LA ink. det är helt superbra progam. jag har inte heller någon tatuering och skulle aldrig låta någon klåpare i den här stan fixa en heller. Fast jag ska inte skaffa någon så egentligen så är det ju inget problem då!

Kram lisa

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Morgan heter han... :)

Tatueringar.. mmmmmm ... me like...

Snyggt på både tjejjer och killar.. oftast. Är också helt omålad än så länge,, har bara en massa piercingar.. men tatuering kommer så snart bara pengarna finns..

Anonym sa...

hej! håller med dig om alla du räknat upp från lets dans. men blondinbella vilket mörker hon tror hon kan vinna. hon är säkert duktig men i min värld är hon blondiiiiiin. fram för magnus,magda o den rödhårige.

kram