söndag 11 januari 2009

Nu har vi "julat ut julen"

Julen är nu borta ur hemmet för denna gång...
Vi har nog lite dubbla känslor över detta i vår familj.

Mannen tycker att det är lite trist utan julgardinerna då det blev så "mysigt", kidsen saknar julgranen då det blev så "mysigt", själv saknar jag alla tomtar! Älskar tomtar, tror på tomtar!!!
Det blev fyra nya tomtar i år...
Tre har jag köpt själv å en fick jag av Mamma i julklapp...
Dessa tre köpte jag på Rusta innan jul.

Foto: Privat

Jag fullkomligt älskar dessa tomtar... Foto: Privat













Foto:Privat





Foto: Privat
Foto Privat
Denna fick jag av Mamma i julklapp!
Hon vet verkligen vad jag tycker om min älskade Mamma! TACK!!!
Därefter fick vi ovanligt mycket gjort här hemma...
Någon måste självklart offras å idag blev det två blommor som har hängt med i många många år....
Men som sagt någon måste offras å jag är jätte nöjd med hur resultatet blev... Mannen har dragit iväg med nya kameran så jag kan inte visa vad vi har gjort, inte nu i alla fall... Kanske senare...

Nu sittter kidsen i badet å håller på att förvandlas till russin, när det är klart är det Bolibompa tajm sedan natti natti för kidsen, hoppas på en hel natts sömn för helt ärligt... Det var ganska skönt.... Kan lätt bli en vana.... *hoppas hoppas hoppas*
Sedan ska Mannen ut å halka med hunden å då hoppas jag på att få sitta ner i soffan med en god bok innan det är natti natti för Mamman in familjen...
Är sjukt trött idag, vet inte om det kan bero på att vi fick uppleva känslan av "sammanhängande sömn" inatt?!
Ja nu borde jag ha tjatat klart om detta med sömn för ett tag tycker jag...

Ställer här en fråga som jag släpper ut på sayber space... "Någon som är bekant med Björnen Bertil?"

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Ingela la la sa...

Björnen Bertil?? Ingen jag känner ;)

vilka fina tomtar! Rusta sa du, där kan man fynda ibland..


Ha en bra kväll!

Kram

Malin Winbladh sa...

Får man inte sova ordentligt är det lätt att hänga upp sig på det, vår yngsta dotter hade för vana att gå upp kl. 4.00 i flera år!
Hälsar
/Malin

Sjabbig men chic sa...

Nej, jag är inte bekant med Björnen Bertil! Kanske kan bli.
Kan du inte börja älska något annat än tomtar, något som är mer gångbart under hela året?
Jag har också julat ut och sen har jag julat in det på kontoret så länge!

Kramar Lisa

Anonym sa...

Men kolla... de där tomtarna (de goá tjockisarna) de stod jag också och spanade på, på Rusta!

Vet du vad, man får tjata bäst man vill om sömnen... den natten jag får sammanhängande sömn då skall jag basunera ut det på bloggen! :.)

Tack för dina ord inne hos mig och självklart så får du lägga till mig!

Skomakartummen sa...

Bertil?? Näää ingen jag vet. Tomtarna var söta, rusta där kan man fynda ibland som sagt. Mmmm... sova... vad är det... känns som man har sprunigt maraton i natt.. Båda killarna vill att man kommer in till dem några gånger per natt.. Men förhoppningsvis slutar detta när de är 18år *fniss* kram sari

Ingela la la sa...

Hoppas natten gick bra!

Du har något att hämta hos mig om du vill!

Kram

Carolin Mann. sa...

ganska roligt att du skrev om att jag håller på bli gammal :p Jag som börja få 25-års kris.. :D Jag tror både du och jag vet vad det bero på, så jag kanske kan börja sova riktigt igen imorrn!! Är ni friska nu? ringde er men ingen hemma!! Puss och tack för att du finns..!! /Carro

Carolin Mann. sa...

Kan tänka mig att det vart superbra, och toppen att maja är bra i magen igen..!! Snart vill jag komma upp och bara mysa med er.. kan behöva det nu.. är inte på top idag :( Puss!

Anonym sa...

Vilka fina tomtar.