torsdag 22 januari 2009

Mamma-Mu vs Den arga snickaren...

Först måste jag tacka för stödet jag fick i mitt förra inlägg!

Jag ska tuffa till mej å det ska ske nu... Banne mej!

Men nu till gårdagens program på Kanal 5.

Någon som såg gårdagens avsnitt av Den arga snickaren?
Det gjorde i alla fall jag och Mannen...
Detta är det andra avsnittet å jag tycker att det är riktigt bra!
Snickaren måste ha någon form av utbildning inom psykologi!
Super bra på att få fram det positiva samt negativa i olika förhållanden men igår, igår gick han aningens för långt när han gjorde en jämförelse med mannen i husets oinredda vind med en Mamma-Mu koja!!!!
Min Mann skrattade gott åt detta inlägg..... Å så visade dom det fler än en gång!!!!
Nååå vad är det som är problemet med en Mamma-Mu koja????
Jag bara undrar?!
Känner mej nästan lite förolämpad för att inte säga mer! *ler*

Nej skämt å sido var det en ganska kul jämförelse å inte trodde jag att jag skulle reagera så kraftigt på något om Mamma-Mu, detta bevisar bara att bloggandet följer med på alla plan... *skrattar*
En av anledningarna till att jag gillar sånna program som just Den arga snickaren är att det blir en sån skön känsla i kroppen när man får se att andra faktiskt har det "värre" än en själv...
Tycker själv att det är skitjobbigt just nu när farstukvisten är belamrad med en massa "rat" som man säger här uppe... (Läs skit...)
För att inte tala om trägolvet som ligger mitt i v-rummet å ska torka....
Å all rentvätt som iof barna ska få lägga in själv men som ändå måste transporteras upp på övervåningen å vikas först...

Tog även åt mej rörande vår PMS-hund Doris.... Skulle kunna tro att hon är ganska understimulerad....
Så igår fick hon minsann röra på sej ordentligt på kvällspromenaden!
Innan dess satt jag på golvet å hade lite lydnadsövningar kombinerat med lek så igårkväll var hon bara tyst å lugn i soffan... *ler*

Så jag säger åter igen TACK till alla underbara människor som faktiskt tar sej tid å "hjälpa mej på traven"lite för det behövs!!!!

Mu å kram!

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilken duktig matte!!
Handen på hjärtat Mimmi, vem gnäller inte när man är understimulerad. Eller är det bara jag som hatar TRÅÅÅKIGT?!

Det där andra med tvätten och brädorna och allt det kommer - på sikt!
Men någon arg jävla snickare det klarar jag mig utan, skulle bli helt galen om någon kom och skulle börja rodda i min familj och mitt liv. men de har ju ställt upp så de måste ju tycka att det är okej. Och jag läste någonstans att det hade räddat förhållandet. Vilken hantverkare va?! Han snickrar minsann ihop både det ena och det andra.
fast det är ju tur för mig att det finns de som kan tänka sig att ställa upp för jag tycker att det är roligt att titta!

Kram Lisa
Ps. ett tips så du inte alldeles bränner ut dig. Göm hundgodis så hon får söka eller slå in i en tom toapappersrulle rejält så det tar tid. Då kan du sitta i soffan och mysa under tiden!

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

tack så mycket för din fina kommentar hos mej.. Väldigt fin solskenshistoria..

ett tips till hunden.. när jag är hundvakt, så lägger jag godis under en hård plstmugg. Och sen ställer jag två tomma bredvid. snurrar runt dem och sen får de leta efter godiset. Trixet är att de ska komma på att man måste välta muggen för att komma åt godiset. Riktigt kul att sitta och titta på.

Kram Mia

Anonym sa...

hej! bra att du stampar der foten.
inget barn har dött av att hjälpa till.
kram

Anonym sa...

Fin blogg du har här, kommer tillbaks och läser igen : )
Hur gamla är dina barn?

Anonym sa...

hej igen.
glömde säga att jag tänkte oxå på dig igår när jag såg arge snickaren.
han är bra.
kram

Maria sa...

Fin blogg, jag kikar gärna in igen :). Kram M