måndag 5 januari 2009

Skrivkramp???

Jag döööör....

Sitter å försöker plita ihop en ansökan.... Å har skrivkramp?!
Hur ofta har jag skrivkramp?!
Kan ju inte skriva: "Ehh... jag vill ha jobbet"... Dhöööö....
Shit alltså!
Det är säkert 7 år sedan jag skrev en ansökan sist... Mycket har hänt i livet men tydligen inte i huvudet...
Har fått till en CV som jag är ganska nöjd med men vill gärna få ner den till en sida... Har haft en hel del jobb.... Alla är väl inte värda att nämna men en del har jag ju varit ganska stolt över att ha haft!
Sedan ska jag då försöka att få till det där "lilla" personliga brevet....
Hmm... Är en galen kossa på snart 33 vårar.... Låter som en dålig start på en dålig kontaktannons....
Vad gör att jag söker nytt jobb då?!
Jag trivs ju med det jag har idag!
Det jag tycker kan vara "jobbigt" är att jag har varit på samma ställe i 7 år nu å vet fortfarande inte vad alla heter eller jobbar med... Är ca 250 anställda å vill ha ner den siffran markant!
Är lite lätt involverad i firman/butiken som vi äger här i Östersund (Terräng om någon har missat det... *ler*) å är sjukt avis på hur mysigt å trevligt dom har det nere i Göteborg, alla känner alla vilket gör att det är väldigt högt i tak!
Trivs inte med att behöva "tassa på tå" å kolla läget med alla på jobbet innan man yttrar sej... Tyvärr har det gett ganska stora "bakslag" för mej där jag är nu....
Är ganska trist att komma på jobbet efter en längre bortafrånvaro å ingen i stort sett ingen frågar hur man mår eller hur man har haft det eller nått.... Det är lite den mentaliteten som jag vill ifrån....

Vadå skrivkramp undrar ni nu.... Verkar ju gå hur bra som helst med att skriva detta...
Ja men det är ju inte samma sak, liksom....
Nu ska jag ju sitta ner å "sälja mej själv"... Inte det bästa jag kan då.....
Men men... Får ta en te, skicka ut kidsen i snön å fundera lite....

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är inte helt enkelt när man ska skriva sådant. Alls Hoppas att det går bättre lite senare.
kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Men hu, det låter ju som en hemsk arbetsplats. jag älskar mina arbetskamrater eller i alla fall tycker väldigt mycket om och det är viktiga grejor. Jobbet har en så otroligt stor social betydelse (ja, inte är det lönen i mitt fall)
så man ska se till att man trivs. Skriva ansökan stinker!;)

Kram Lisa

Widénskan sa...

Du fixar det..
Du är ju en tillgång så är det!
Hörs per telefon sedan?
Kräkwidenskan