tisdag 13 januari 2009

Tisdag = Trött

Vad är det med tisdagar som gör att man blir så trött???
Måndagar kliver man upp enbart av självbevarelsedrift men tisdagar... Hmm är inget stort fan av tisdagar men det har jag nämnt tidigare i bloggen.
Denna arbetsdag blev kortare än jag hade tänkt.
Vi har beställt ny säng till dottern som levererades idag men vad är det för leveranstider som DHL eller UPS eller vad firman hette har??
"Vi kommer och lämnar sängen någon gång mellan 8 å 16!"...
Som att jag skulle ta ledigt en hel dag för att de ska komma någon gång mellan 8 å 16! Skulle inte tro det va!!!!
Nej nej svarade jag, ring minst en timme innan ni kommer så ska jag se till att jag är hemma!
Sagt å gjort!
kl 12.30 ringde telefonen å 13.40 var sängen levererad.
Fick ett smärre bekymmer när gubbarna kom(ja det var riktiga gubbar som kom, luktade fimp, var allt annat än nyduschade å tittade mej inte i ögonen) då jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av Doris som verkligen tror att hon är en majestät till hund...
Stängde således in henne på toaletten.
Problemet uppstod när gubbarna placerade de två kartonger som sängen är paketerad i mot toalettdörren!!!!
Insåg inte mitt lilla dilemma förrän dom hade åkt å jag hörde ett litet försynt "Woff" från toa...

Ja ja, kartongerna var tunga men Mann heter ju inte Mann för ingenting... *ler*
Nu ska jag sätta mej i soffan å njuta av Bolibompa om så är möjligt...
Sedan ska jag natta kidsen å belägra mej i soffan resten av kvällen för det är ju som sagt var Tisdag!

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Stackars Doris;)

Men det är ju så där med budfirmorna...mellan 7-16....Herregud! Men jag har också bett dem ringa en timme innan, så det löser sig.
Skrattade så när jag fick nya korgstolarna till altanen förra våren;) De ställde hela pallen mitt framför furstukvisten!!
Nåja. Jag slet ju upp allt direkt, så den stod inte i vägen så länge..och vi kunde ju snedda runt pallen, men ibland undrar jag hur de tänker!!
Om vi haft en familjemedlemm i rullstol då? Hur hade vi fått in den personen!?

Ha det så gott!
Susanne

Sjabbig men chic sa...

Jamen jag vet. Exakt så där är det! DHL transport! De tror att man kan ta ledigt en hel dag. Värdelöst!
Men kul att den kom i alla fall. Och stackars Doris som fick sitta på toaletten!;)
Jag är också riktigt, riktigt bedrövligt trött!

Kram och sovgott i natt
Lisa

Malin Winbladh sa...

Jag har samma dielmma med servicefirman som ska laga vår nyinköpta redant rasiga tvättmaskin...
Hälsar
/Malin