tisdag 20 januari 2009

Njutning kan te sej olika...

Vi sitter vid lunchen å äter, jag och barnen, ser då hur dottern blundar varje gång som hon dricker av sin laktosfria mjölk...
Vi kör det på prov ett tag då hon säger att hon får ont av vanlig mjölk...
Nyfiken som jag är måste jag ju fråga efter en stund varför hon blundar när hon dricker...

"Jag njuter", säger hon ????
"Vaddå njuter", säger jag...
"Jag njuter av mjölkens smaker som blandar sej med pannkakan för att sedan åka ner i halsen och landa i magen, jag njuter".

Jaha vad svarar man på det då?
Jag älskar mjölk, har alltid älskat mjölk, min mamma ville låta mej ställa upp i en ölhävartävling som barn bara jag fick tävla i mjölk, min mann kommenterar ofta att jag dricker för fort...
Men njuta av mjölk? Det har jag då aldrig gjort!
(Hinner väl inte *ler*)

Har nu skickat ut barna för att hitta igen dom på baksidan å åka madrass där det är totalkaos under snön å nu ropar dom från framsidan att de har gjort nått...
Kul å vara hemma med barn?!

Ma råkes!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Det låter härligt, är på väg upp till Mora och snön... ska ta med mig skidorna, hoppas jag orkar med en tur på kvällen
/Malin

segsliten sa...

Ja, barn har alltid en massa härliga finurligheter för sig.
Kram ☺