torsdag 15 januari 2009

Offercermoni i v-rummet...

Vi har äntligen fått tillbaka värmen i rören!
Tror dock att det kommer att ta lite tid innan huset är uppvärmt igen!
Har tänt ljus fanimej överallt!
Mannen sa att jag skulle säga till när det var dags att börja offra...
Vaddå offra...
Ja offra hunden då det ser ut som en offercermoni här hemma...

Ja rår jag för att jag tycker att det är kallt va?!
Hallå!!!!
Det är -24 grader ute å vi har ingen värme på inne.... Fatta va?!

Jag kan nog tacka min lyckliga stjärna att vi fick tillbaka elen i alla fall för jag har kört torktumlaren med öppen toadörr - torktumlaren genererar värme...
Jag har haft ugnen på, luckan öppen - genererar värme!

Å sen har jag tänt ljus på ljus på ljus...

Bara i V-rummet har vi 15 ljus tända!
I köket är det 7 st...
I hallen två.
På dass 3st å i vårt sovrum är det 7st tända...
Hmmm.. Om inte jag räknat helt fel så blir det 34 st....

Ok vart skickar jag en räkning på 34 st ljus samt tändare???

Usch... Sitter i gästrummet å här har inget ljus varit tänt så nu fryser jag ännu mer!
Nej hopp i lopplådan tror jag!!!!
Med min underbara "filt" som jag fick av Christine i julklapp!
Ja jag säger det igen!!!! Bättre vän finns inte.... *ler*
Jag fick denna fantastiska pläd av henne:

Bild lånad från Par Courrier

Bild lånad från Par Courrier

Den är helt underbar!!!!! Lovely!!!!!!

På tal om lovely har min Mann precis kommit med tre st Brio bitar!!!!!

Gott! Å ja jag vet att det är torsdag men jag har MENSEN!!!! Så kom igen bara... *skrattar*

Nej som sagt lopplåde dax!


Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Widénskan sa...

Ha ha ugn och torktumlare.. Du är underbar!! Alla sätt är bra utom de dåliga.
Vad skönt att filten kom till användning..
Tänkte på en sak ... om någon ör dum med mitt extrabarn så kommer jag att spöa dom, barn eller vuxen *knyter nävarna*
SÅ DE SÅ!!!
Kanske vi skall börja planera för en dejt när vi kommer upp?
Kramar

Hemmalycka sa...

Stackars dig som har det såååå kallt.
Kram Åsa

Brunkullan sa...

Ja kallt var det minnsan! Vi har ju också fjärrvärme.
Vid 22 hade elementen blitt halvljummna igen.
Hade kofta och tofflor så det gick rätt bra.
Tror vi var nere runt 15 grader inne..men så fort det kom tillbaka tog det inte länge förren det var varmare. Redan vid 23 när jag la mig kändes det varmare:)

Hoppas du får en bra dag:)
Susanne

Anonym sa...

Har precis hittat din blogg och jag tycker verkligen att den är underbar. Du skriver om dig och din familj och det liv ni lever på ett komiskt sätt. Jag kommer nu att länka till dig från min blogg! Tack för en underbar läsning!
//Carina

Malin Winbladh sa...

Vi har också haft kallt som tusan härinne men nu är vi snart uppe på 19 grader... Men en pälspläd hade suttit fint.
Trevlig helg
/Malin

Anonym sa...

Ha ha... vad skall en kvinna behöva genomlida liksom?? Mens och risk för köldskador... bäst för mannen att han ger dig Brio... annars är kanske han nästa offer;.)

Ja, det är helt okej att sprida min blogg. Såväl till änglamamman som jordmammor.

Jag önskar att jag hade känt till att sådant här händer. Då hade jag inte blivit lika chockad. Chockad blir man ju ändå, men inte lika.

Och man vet ju inte vem som "står på tur", så ju fler som vet om det, desto färre behöver känna sig övergivna såsom vi gjorde.