onsdag 21 januari 2009

Tävling hos Ingela la la

Smultron tvål...
Hmm bara smaka på själva ordet... Smultron tvål
Låter inte det alldeles underart så säg???
Det tycker jag!
Snacka om att det känns som att sommaren är nära...
Tävling hos Ingela la la
Behöver dock bara titta ut genom fönstret för att inse att så är icke fallet!
Inte här i Jämtland i alla fall!
Igår kom det säkert 5cm nysnö vilket isej inte gör mej något då det blir så där vackert å rent å så!
Men varje år undrar jag när våren hade tänkt å komma, är så där lagom less i april när man pratar med folk söderöver som är ute å krattar i deras trädgårdar osv...
Men jag har själv valt att bo här så det är bara till att gilla läget... (å det gör jag!)
Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, jag tror eller tycker att det verkar vara mycket bättre med Jämtländsk vinter en skiten här i Stockholm. Ja menar reeegn i januari??!! Hallå VAR är SNÖN?
Ungarna har inte ett dugg att göra ut mer än att bli smutsiga eller åka iväg till någon spolad bana där det finns is. Kram Marie =)

Så fort det finns så mycket som ett tunt tunt lager snö så flyger ungarna här ut med pulkor och skidor och det skrattas och grillas nu är det bara tyst.

Angelica sa...

hej!

Vilken söt blogg du har och urgulligt namn - Mamma Mu!!!

Kan inte säga mycket om vädret... Bor på Mallorca, men vi gnäller lite här med :)
Ingen sol... Mest moln just nu!

Ville bara säga hej och att jag lägger till dig till min blogg!

Kram

Angelica E

Brunkullan sa...

Hundar vet jag inte mycket om, så tyvärr kan jag inte hjälpa....Men det låter som hon kanske är lite uttråkad? Funkar det med någon sorts aktivering?
Kontakta en hundpratare/psykolog, så kanske ni får hjälp!

Hoppas det blir bättre i alla fall:)

Jag kan nog njuta av mjölk! Om jag äter den med kanelbulle:) Men den måste vara iskall!!
Mjölken alltså..inte bullen..hihi;)

Susanne

Anonym sa...

Jag har själv tre hundar men har aldrig haft "gnälliga hundar" men jag håller med Susanne ang. aktivering. Hunden kanske kräver mer, kan inte ngt om raserna i din hund och vad den behöver. Själv har jag både en fågelhund och en vallhund så där vet jag hur viktigt det är med aktivering o stimulering. Men ett tips är att du kollar med brukshundsklubben!
//Carina