måndag 19 januari 2009

Vård av barn....

Ja men då var man hemma igen med sjukt barn då...
Å är tydligen inte ensam...

Igår kväll vid nattningen sa sonen att han hade ont i magen, trodde eller snarare hoppades på att det hade att göra med att han inte hade haft ro i kroppen å göra nr 2 under dagen men förutseende som man är tog jag i alla fall med en bunke in på rummet.

Visst, runt 23 tiden ropade han högt att han måste kräkas...
Vilket han gjorde.... Ordentligt! Men jag blir så himla impad av hur dom kan hålla sej hela vägen till toaletten?!
Fick in dottern till Mannen å så var det jag å sonen för hela slanten!
Det gick nog någon timme innan han behövde kräkas igen, sedan har det varit lugnt hela natten.
För honom i alla fall...
En annan har ju vaknat varje gång han har rört sej för att vara beredd med bunken...

Hur gör barn när de blir sjuka??? Alltså det jag menar är att det märks ju knappt på dom att de är sjuk!
Varför har inte vi denna ofantliga ork???
Ja efter sista kräkningen har han sovit hur gott som helst, ätit frukost som vanligt å racat runt här hemma med syster-yster som glatt hejat på...???? Fattar nada!

Själv har jag varit helt utslagen i soffan då jag saknar en massa timmars sömn....

Shit!
Nu hör jag hur sonen kommer från köket in i v-rummet å säger: "Jag har inte gjort någonting, jag har inte varit i köket", detta är alltså citat!!!!
Å då har ingen frågat vart han har varit eller vad han har gjort...
Känns som att det är befogat å gå å kolla vad han "inte har gjort i köket"...

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

visst är barn fantastiska... tvärsjuka på en gång, och sen friska på en sekund.. mina barn är likadana..

Tänk vad arbetsgivarna skulle vara glada om vi var likadana. Då skulle det nog finnas sjukrum på jobbet... hahahha

Nyfiken på vad som hände i köket...

kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

ja det är en gåta det där: Likadant att det ofta krävs MYCKET feber för att de verkligen ska vara sjuka. En annan ligger pall vid 38.. *skrattar*

Kram Lallis