lördag 31 januari 2009

*moahhhaaaa*

Huset är lungt... åååhhhh tyst!

Igår plockade jag och kidsen upp Mannen vid butiken för att senare möta barnas faster halvägs till Sundsvall, där vinkade vi adjö till våra barn å åkte tillbaka till Östersund, svängde in på Coop för att köpa förnödenheter (Läs: ostkrokar å choklad) för att åka hem...

Väl hemma insåg vi att vi hade glömt att hämta andra bilen som stod kvar i p-garaget..
Således har jag nu precis kommit hem efter att ha skjutsat in Mannen till butiken å det är tyst....

Jätte tyst här hemma!

Inget tjo å tjim eller gnöl å gnål för den delen heller... Bara en glad å tacksam liten vovve som tar emot en när man kommer hem...

Visst vi har redan fått rapport från kidsen två gånger idag.... Det första samtalet kom kl 09.00.
Skulle tro att faster hade sagt att dom inte fick ringa innan nio...
Men då de hade varit vakna sedan 06,45 (Gratttis till dej Carro... *ler*) så skulle jag kunna tro att denna väntan till nio var ofantligt låååång....

Sååå vad ska nu en utarbetad, trött men lycklig Mamma-Mu göra idag då???

Här är alternativen....

1. Börja måla brädorna som ska sättas upp i dotterns rum som tak?!

2. Försöka hitta igen botten på båda barnas garderober för jag insåg igår när jag skulle packa inför resan till Sundsvall att när barnen lägger in sina rena kläder själva så gör dom bokstavligen detta! Dom lägger in dom i en hög... Huller om buller....

3. Dansa tango med damsugaren?!

4. Grovstäda toaletterna?!

5. Ligga i soffan, sippa på lite te, läsa en bok eller en tidning?!

Hmmm... Valet är svårt.... såååå svårt...
Återkommer senare med resultatet... *ler*


Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det ska bli spännande:)
Jag är också hemma själv utan barn fast ikväll. DET känns märkligt. sketamärkligt och asa-skönt på ngt vis. *s*
Kram Lallis

Carolin Mann. sa...

Faktiskt så kom inte Emil in och väkte mig fören 07:10 men han sa att jag fick sträcka på mig en stund om ja ville, sen kom han igen halv åtta och sa att Maja var hungrig.. För dom brukar äta frukost hemma klockan sju !?!?!??! tio i åtta låg jag kvar och då tyckte Emma att hon kunde ringa mig för då är man vaken om man har barn :D Vi har haft en super mysig helg.. med många roliga citat och mycket mys!! :D Oh du ta hand om dej medans du får =) Och jag hade inte sagt nåt om att dom fick ringa, så din dotter är nog smart nog att veta att man inte ringer före nio.. :p HAHA!! Puss!!