söndag 18 januari 2009

Pyssel pyssel pyssel söndag

Idag har Mamma-Mu pysslat!
På fritids i fredags hade dottern gjort en egen "nalle"....
Nalle å nalle... Har ett å ett halvt öra, saknar ett ben å är ganska tunn på sina ställen...
Sömmerskan hade nog haft lite bråttom när hon sydde ihop stackarn så jag fick "stöd-sy" igår morse...
Blev ganska ok men detta ledde (givetvis) till en ordväxling med sonen om hur allt är såååå orättvist för nu hade ju inte han någon "snyttis" som detta lilla ting blev döpt till...
Så det var liksom bara till att bita i det sura äpplet å göra en "snuttis" till honom oxå...
Resultatet blev detta.... Skulle bli en Doris men om man blandar hennes 4 raser med häst så kanske jag är i närheten med detta "monster"...

Foto: Privat

Dottern gjorde ett hjärta:Foto: Privat

Foto: Privat
Här kommer en bild för "orginalet".
Min älskade PMS-hund Doris!!!!

Foto: Privat

Titta på bilden under å försök att säga emot mej när jag påstår att även hundar kan skrattar å le... *ler*Foto: Privat

Nu ska jag försöka läsa ikapp hos er andra å så får vi se om det blir något mer inlägg idag?!

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Ingela la la sa...

Ha ha ha, gud sicket sött monster! Hoppas sonen är nöjd..

Inte kan jag säga emot dig heller, Doris ligger ju och småler..

(jag skrattar åt monstret än, vilka raser var det?)

Kram

EN INREDOHOLIC sa...

Visst är det ok :) Tack!

Roligt att hittat hit!! Vilka sötnosar på bild!!

Kram kram
Jannice

Widénskan sa...

Men vilket sött!!!
Miss you!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Jag gillar "monstret"! Jättesöt:)
Kram Lallis

Malin Winbladh sa...

Kul, det var länge sedan jag sydde med barnen, vet inte ens var jag stuvat undana alla stuvtyger...
Kram
/Malin

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Vilken jätte fin bakgrund do har!

Anar att du gjort din egen..?

Önskar att ja kunde göra det!

Kram Sanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Som vanligt är jag snabb på att skriv...hittade länken! Nu har jag ändrat bakgrund, IGEN! Hahaha vad kul man kan ha!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Nu har jag bytt och bytt...jag vill göra min egen...hmmm hur nu det ska gå!!!
Kram Samma

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

klart hunden ler.... hahahah

Hur sött som helst


// Mia