lördag 17 januari 2009

Mycket bättre!

Tänk vad en hel natts sömn kan göra underverk!!!
Visst har jag fortfarande ont i halsen men inte i närheten av det jag hade igår!!! Yippiiieee
Så ikväll ska jag minsann få mej en tur med hunden! Härligt!

Det är så där lagom kallt ute idag! Runt -10 däremot blåser det men som alla vet så finns det ju inga dåliga väder utan.... (säg i kör nu...) bara dåliga kläder... *skrattar*

Ser fram emot en promenad med antingen Lionel Richie som skrålar eller så tar jag mitt kvällssamtal med Widénskan!
Toppenbra!
Känner mej inte ensam när jag är ute å traskar!

Idag har Mannen varit ledig... Hmm... Det är konstigt det här med konstellationer i familjen...
Halva förmiddagen går åt till att bråka å tjafsa om allt å ingenting för att sedan gå över till en "vanlig" familj...
Barna är inte van vid att ha pappa hemma på lördagarna då han jobbar måndag till lördag 3 av 4 veckor.
Det är precis som att barna inte vill eller förstår att det som pappa säger är det som gäller, de dubbelkollar med mej hela tiden...
Vi startade dagen med att gå på stan, hela familjen.
Jag har haft lite problem med att vara på stan å i affärer sedan jag "smällde" men det blir bättre å bättre.
Sedan gick vi förbi vår butik för att hälsa på "Jobba-extra"-Jocke som hade sällskap av vår nya kille vid namn "Jobba-extra"-Jonas *ler*
Det kommer att bli toppen bra att få in Jobbaextra-Jonas då det i framtiden (förhoppningsvis) kommer att innebära att min Mann kan jobba två lördagar i månaden å sedan vara ledig två lördagar... *ler*
Vi skulle nog behöva få in fler extra-folk så vi kan fylla ut vid ev sjukdom eller nått för just nu är det lite sårbart.
Efter detta åkte vi en sväng med bilen!
Fasikens så vackert vi bor!!!!
Ja å så undrar folk varför man flyttade ifrån Sthlm?! *skrattar*

Väl hemma fikade vi kardemumma skorpor med ost å marmelad! Härligt! Länge sedan!
Sedan tog Mannen med sej kidsen till skridskobanan å var borta i nästan två timmar!
Lyx!!!
Fick ta mej en lång dusch å sedan la jag mej på soffan för att läsa lite å dricka lite varmt te med honung i...
Gissa vem som sov när familjen kom hem???
Jo undertecknad... *skrattar*
Vaknade av en blöt puss å en mjuk å försiktig smekning på kinden... Sonen frågade om jag hade tänkt å vakna snart! Älskade vän!!!

Nej nu ropar familjen att Wild Kids börjar på Barnkanalen så nu måste jag sätta mej i soffan!
Ska försöka lägga ut bilder på renoveringen inom kort för nu är slutet nära för utbyggnaden... *ler*

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Låter som en ganska så kanonbra dag faktiskt Mimmi!

Kram Lisa

Ingela la la sa...

Låter helt underbart. Vad skönt med lite egen tid oxå.. Fast skridskor är ju rätt kul det oxå!

Ha en bra kväll!

Skönt att du inte blev sjuk ;)

Kram

Anonym sa...

hej! låter mysigt med bad o läsa med en kopp the. det kan jag ju göra när jag vill, men det är skillnad för dig skorpor m marmelad lät oxå gott.
i morgon(måndag) ska jag börja med extravagaza igen(soppor) 3ggn gillt.
kram