söndag 4 januari 2009

Telia suger...

Faan här blev man sittandes framför en dator igår kväll med ett glas vin å en massa bilder från jul å nyårs helgen som jag tänkte blogga om å så fungerar inte uppkopplingen.... :(
Telia suger!
Nu fungerar det på en dator men då vi har två st å barn som är jätte intresserade av internet så blir det svårt att få lite tid själv...
Men nu är det minsann Bolibompa å då är det MIN TUR!!!!!

Imorse när jag klev ner såg jag hur ofantligt vackert det var ute.... Tänkte att vilken härlig morgon att ta en längre promenad med hunden...
Tills jag tittade på termometern.... -27 grader..... Fatta va?!
Minus 27 grader!!!!!!
Ja jag har då aldrig tidigare i mitt liv sett en hund som bajsar på två ben... Å så haltade hon på lite olika ben då det tydligen var för kallt även för henne....
Stannade vi till någonstans såg hon ut som en sån där ökenödla som står på två ben åt gången å skakar/darrar de ben som är i luften... *skrattar*
Ja en kvarts promenad räckte för oss båda!
Sedan fick jag med mej familjen till Byggmax där vi köpte trägolv å trätak till dotterns nya rum....
Ok att det är billigt på Byggmax men 3000 spänn?!
Ja ja nu har jag sagt att jag vill ha trätak så det är bara till att bita i det sura äpplet... Saken blir kanske inte bättre av att jag beställde en ny säng/dagbädd till dottern igår för 4000:-.....
Ja ja vad är en bal på slottet?! *ler*

Väl hemma med allt virke kom nästa bekymmer.... Vart ska vi lägga allt medans det torkar?
Än så länge (i skrivande stund alltså) har vi fått upp bräderna till taket men vart vi ska lägga golvplankorna har vi ingen aning om.... Ligger i en liten snygg hög mitt på golvet i vardagsrummet... Så alla ev tjyvar som är i området är välkomna hit för ni lär lätt slå ihjäl er på kuppen.... Ni vet jorden är rund å sånt... *ler*

Nej nu ska jag ta å bjuda familjen på lite äppelpaj som jag "snodde ihop" (Läs: följde receptet till punkt å pricka)... Hmm... Vaniljglass till eller vaniljsås?

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Gott med äppelpaj:)
Och ja. Jösses så himla kallt det äör. Fast vi har inte riktigt lika många minus som ni har.
Jag gillade ite heller Telia när vi hade det när vi bodde i Huset. Det var ganska så mkt strul då.
Kram Lallis

Malin Winbladh sa...

Sås verkar bättre än glass i den här kylan;-)
Kram
/Malin

Sjabbig men chic sa...

Ja, uppkopplingen har strulat här med. Man (inte Mann) blir ju tokig! Låter som ett roligt projekt det där. Det blir nog jättefint!

Kram Lisa