söndag 25 januari 2009

Luciafika i januari?

Tjenare!

Är mitt upp i ett bak med lussebullar... *ler*
Jo tack jag vet att det är januari...
Man kan se detta på två sätt...
Antingen är jag väldigt (väldigt) före alla andra med att baka lussebullar eller oxå är jag väldigt (väldigt) sen med att baka lussebullar...

Saken är den att för två år sedan... Lucia 2007 hade vi ett par vänner på just lussefirande å då hade jag tydligen (vilket jag inte minns å det man inte minns gills inte eller hur var det nu?)
sagt att detta måste vi göra till en tradition...
Så detta par på välvuxen man, lite mindre kvinna samt deras två barn satt i sin ensamhet på Lucia å bara väntade på den där inbjudan till fika som aldrig kom...
Skämmes!!!!

Ja jag vet men som sagt var så minns jag inte att jag har sagt något om tradition, vilket i sej inte gör mej något då det är riktigt trevliga människor dessa två!
Sååå efter att ha sprungit på detta par på stan för två veckor sedan å de lite snyggt talade om att de hade suttit ensamma, i ett mörker på lucia (vilket jag inte tror ett ord på....*ler*) utlovades det luciafika hemma hos oss denna dag.... *ler*

Nu tror jag inte att de förväntar sej just lussebullar å nybakta pepparkakor...
Men...
SURPRICE!!!!!!

Nog ska det bli ett luciafika om jag så ska behöva baka det själv... *skrattar*
Å om jag inte hade haft en sån bångstyrig man så hade säkert lucialinnet kommit på dottern oxå... *skrattar*

Btw... Vädret idag är perfekt!
Fick sovmorgon å när jag tittade ut ramlade det ner stora stora flingor i från himlen..
Lite roligt då jag körde min lilla "be till olika ting" ceremoni igår vid frukost...
Dottern bad till Gud om snö, jag till Universum å sonen bara tokvägrade att be Tomten om mer snö...
Sist vi gjorde detta började det snöa lagom till lunch men då sonen vägrade att be Tomten så måste det ha blivit någon form av fördröjning på önskningen... *ler*
Nu har det dock övergått till lite små flur bara men det snöar!!!!
Härligt!!!!

Nehe nu var det till å torka golv (igen) efter Pucko PMS-hunden...
Hade varit mycket enklare vid sånna här tillfällen att ha en hane men det är två gånger om år så "suck it upp", liksom....

Mu för nu ;)

10 kommentarer:

Ingela la la sa...

Hahaha, du gör ju helt rätt att göra "riktigt" luciafika. Fast dom blir nog förvånade =)

Håller hunden på än?? Jag har sett blöjor till hundar, det kanske kan vara nåt? Fast det ser lite rolig ut..

Ha en bra dag!

Kram

Sjabbig men chic sa...

Man kan absolut ha luciafika i januari! Och precis som du säger så om man har glömt så är man förlåten (av vem? ja jag vet inte)
Undrar om det inte är er hund som ställer till det så att vår hund är lite ja, vad säger man? han är åtminstone inte direkt harmoniskt i alla fall!

Kram Lisa

Angelica sa...

Hej och glad lucia då!

Jag tror absolut att du är före alla med lusse- firandet ;D Man ska ju se framåt inte bakåt.... Har jag hört!

Tyckte att det var en strålande ide ialla fall!

Ha en rolig kväll!

Kram

AngelicaE

Sjabbig men chic sa...

Men Mimmi inte behöver du undvika att gå vår väg!
men jag håller med om att det är fantastiskt vacker när man går Sjöhemsvägen!

Kram Lisa

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jisses vad gott det lät med lussebullar då =) Missade helt den biten då jag var i solen o värmen (Thailand) under julstöket..så jag borde ju oxå helt lagligt få baka ett par st nu utan att det verkar konstigt =D

Härlig blogg du har!

Anonym sa...

Hejsan Pärlan!

Tusen tack för ett underbart fika!
Vilken total överraskning! Däremot har jag inte övertygat min fru om att jag INTE alls detaljbeställt de supergoda saffransbullarna o jätte-pepparkakorna. Hennes spontana uttryck "Magnus, vad har du nu ställt till med, jag får ju skämmas" när ni tog fram godsakerna, sa ju det mesta. =)

Vi träffs ju på tok för sällan nuförledes, men å andra sidan så känns det alltid som att vi fortsätter precis där vi slutade sist, oavsett hur länge sen det var! Middagsinbjudan kommer, ta det som ett löfte.., eller hot. = )

Krama familjen.

Mvh Mange m familj.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Glömde..Har ju en ny tävling hos mig nu..Kika gärna in =D

Kram

Anonym sa...

Haha vilket sammanträffande. Ska äta lussebullar här till fikat med. Fast mest för att få slut på dem. Tyvärr är peppisarna slut sedan länge.
Ha en fin vecka

/Magdalena

Lantliga drömmar sa...

Helt rätt med luciafika! Dom lär bli förvånade.

Marie//Tekla Maräng sa...

Skit att man ska ha så långt hem till dig, ja menar att få njuta lussefika i januari, himmelskt.

Har också en tokfia som löper så man blir snudd på galen. Hon bäddar och tvättar sig hela tiden. Fördelen med Yuna är att hon inte dräller överallt det gör däremot Bobo, inte lika trevligt.
Kram=)