måndag 12 januari 2009

Moonwalk med hunden å M. Jacksson

Har precis varit ute å sladdat med hunden...
Alltså för er som har missat detta (Läs: Vädergudarna) Jag har flyttat ifrån detta väder inte till...
Detta skitväder hör hemma i Sthlm inte i Jämtland!!!!

Det är plusgrader!!!! Å då är det inte en enda liten ynka plussgrad utan det är flera?!
Va faan!
Slaskigt å halt är det ute...
Blev dock full i skratt nu när jag var ut med Doris...
Sladdade omkring å kände mej som värsta Mickael Jacksson där jag moonwalkade.... Å så som på beställning började dom spela Mickael Jacksson på radion där jag gick å lyssnade/sladdade...
Gissa om det måste ha sett roligt ut?!
Å nått vidare stöd i hunden var det då inte då hon sladdade lika bra som mej... *skrattar*

Dagen som sådan har varit bra!
Vaknade dock 06,10 av att sonen i full glädje utropade: "Jippie det är Musse på tvn"...
Kul... Jätte kul när man har 20 minuter kvar å sova!
Det här med att lära sonen att sätta på tvn själv kändes så där... Sedan tog det en stund innan han fick ner volymen....
Så ja jag blev väckt av Musse Pigg som förde en ingående dialog med Kalle Anka...
Kalle Anka funkar för mej en gång om året å då är det kl 15.00 på julafton, sen är han inte så poppis hos mej... Ja jag förstår då rakt inte vad fjäderfät säger!

På jobbet gick allt bara bra var dock lite trött på eftermiddagen så jag gick hem lite tidigare, kom hem, la mej på soffan innan jag åkte å hämtade kidsen... Konstigt! Jag är ju sjukskriven 25% men brukar aldrig få till dom där 25% i återhämtning som det står på läkarintyget att jag behöver men idag gick det riktigt bra!

Efter middagen var det tänkt att jag och barnen skulle iväg till frissan då dottern skulle få sej en tillklippning... Men icke! Det blir inte alltid som man planerar med barn.
Mitt emellan två tuggor säger sonen: "Ja jag ska då rakt inte följa med till nån frisör, jag inte"...
"Nehe", svarar jag, "vart hade min herre tänkt att vara då med tanke på att du är halv fem och inte får vara hemma själv?"
"Jag ska vara med Conny!", får jag till svar. Självsäker som få... (Conny är vår underbara granne.)
"Ja men om han inte är hemma då?", säger jag å försöker låta lika självsäker som fem och ett halvtaren.
"Ja då är jag med Kicki", Connys underbara fru tillika vår granne. (Ja jag vet att det är självklart *ler*)
Jag tar upp telefonen å ringer in till grannen då jag hör att dom är hemma, de är en sån där fotbollsfamilj å är sällan hemma på kvällarna...
Conny svarar å jag talar om hur samtalet har gått här inne hos oss å ta mej faan döm om min förvåning när han säger att han skulle vara hemma ikväll å att dom andra är på fotbollen så visst skicka över sonen du...
"Ehh jaha tack då".... Snacka om att jag såg ut som en fiollåda i ansiktet sen...
Resultatet blev att jag å dottern fick 45 minuter själva hos frissan! Underbart!
Sonen var lycklig när Mannen kom hem så slutet gott allting gott liksom idag... *ler*

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: