torsdag 8 januari 2009

Statlig grisfest funkar det???

Hallå!

Har jobbat första dagen sedan 16 december tror jag att det blir...
Sonen var ju sjuk veckan innan jul så det blev riktigt lååång ledigt.
Idag satt vi på jobbet å spånade inför nästa avdelningsfest...
Tydligen är det min enhet som ska stå för det roliga... Å som min kollega Patrik sa: "ska man ändå göra bort sej så kan man göra det rejält?!"

Håller helt med... Började tänka.... (Aldrig bra...) Såg grisfesten i Sällskapsresan framför mej å spann vidare på det temat...

"Vad tror ni om det här", sa jag till mina kollegor, "Tema: GRISFEST.... Sätt på mej ett par nätstrumpbyxor å ställ mej på scenen så har ni kasslern serverad.... "
Vet inte om alla har samma humor eller fantasi som jag men ok hälften skrattade å hälften såg inte ut som dom förstod vad jag menade....
Så alltså behöver jag tips och råd till en personalfest.... Å då vill jag bara flika in att jag jobbar statligt.... (Än så länge i alla fall...)

Dagen har för övrigt gått bra! Är trött som en älg, vilket inte vill säga lite när man är en ko, har en sprängande huvudvärk å ett badkar som fullkomligt skriker efter mej...
Jaha ni har inga sånna badkar.... Praktiskt ibland jobbigt ibland.... Det enda som får det att hålla tyst är verkligen att någon badar i det.... (Å för den som tror att detta är sant säger jag bara... Tro inte på allt ni läser... *skrattar*)

Ja å om ni tycker att ni hittar någon röd tråd i detta inlägg så säg till även mej för jag bara svamlar... Kan vara huvudvärken som spökar eller den ofantliga tröttheten eller så är det kort och gott bara jag som är knäpp.... (Detta behöver ni inte svara på.... )

Nå nu ska badringen blåsas upp, badankan ska tas fram å jag ska få till ett svanhopp ner i plurret... Ja sa jag inte det att vi hade ett badkar stort som Storsjön???? (Som jag sa innan.... Tro inte på allt ni läser...)

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Widénskan sa...

ha ha du är inte klok!
Personalfest ja.. *spånar*
Kanske..
*funderar*
kanske..
ehh... 60talstema...
Det låter statligt..
Skitsvårt.. Annars , Schlagerfest!!
Åh det skulle jag vilja gå på..
KRAM

Evas sida sa...

Det var en otroligt positiv och glad blogg du har, första gången jag är här, tittar in igen.

Carolin Mann. sa...

Nästa gång jag kommer till er, vill jag bada med massa bubblor och ett glas champagne om det ok? :) Puss!!

Malin Winbladh sa...

Talangjakt kan bli väldigt lyckat om man lägger nivån "rätt"
Hälsar
/Malin

Sjabbig men chic sa...

Ojojoj, Mimmi! Temafest, inte det lättaste. Jag tycker om att gå på fester jag. Men ni kanske ska göra en sällskapsresa av det. Med guider och reseledare som såklart även står för underhållning och aktiviteter. Typiska charterreseaktiviteter med vissa danser till bestämda låtar. Typ fågeldansen. Man kanske hinner lära sig två någotsånär och så fort de låtarna spelas så måste alla upp och dansa DANSEN med en reseledare som instruktör och dansledare.
Sen så kan man kanske ta upp ett gäng gubbar på scenen när de fyllnat till lite lagom ge dem kvinnokläder och högklackat och kvinnonamn. Köra intervjuer med dem och sen får de gå en liten sexywalk, bäst vinner. Tanterna kanske ni kan köra en wet t-shirt tävling med i lånade t-shirtar eller nu gick jag kanske lite för långt... Och alla drinkar med no ice och paraplyer såklart. ruska om dem lite nu innan du ska sluta, dra igång med ett jäkla ståhej så ska du se att de hänger på...
Åker ni buss dit så är det såklart guidning som gäller, dela ut ett litet resekit (typ karta så de hittar hem, engångstanborste och en kondom). åker ni inte buss så kan de ändå få sätta sig i en låtsasbuss och bli guidad in i Mallorcas värsta charterträsk med en drink i handen och lite allsång med avslutande applåd. Avstigning vid respektive bordsplats. Ojojoj, du ser ju när man kommer i gång vad mycket tokigt det kan bli..

Kram Lisa

Anonym sa...

hej !
förstår om du är trött jag tror det är tidig vårtrötthet, för jag är oxå tröööött.
jag tror det blir kanon med grisfest, så håll kvar den tanken.
hälsa 37 halv8 o halv5 kram